schijfcontrole->reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Goedenmiddag,

Korte vraag,

Een WinXp installatie doet steeds bij het opstarten schijfcontrole. Als je hem laat lopen dan reboot hij wanneer hij klaar is en gaat het weer opnieuw schijfcontrole uitvoeren. Zelfde verhaaltje steeds..

Bij het annuleren van schijfcontrole blijft ie hangen en gaat ie dus niet verder

Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik evt. schijfcontrole uitschakelen?

Dank alvast


/edit
Ik heb nu via de XP cd geboot, repair mode gedaan en daar chkdsk uitgevoerd. Na een reboot kom ik net als eerst weer bij het vlaggetje van Windows xp. het laad scherm..

Nu gaat ie niet naar CHKDSK maar wordt het beeld zwart en gebeurd er niks meer...
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp?

Dus je komt nooit in Windows.

Dan weet ik nog maar een trucje.

Boot van CD en druk op de r van repair.

Je komt dan in herstelconsole en kunt daar chkdsk runnen met de repair optie.

Of het zal werken is de vraag, want je schijf blijft blijkbaar een dirty flag houden.

Succes,

Eric.
 
Ja, dat had ik al geprobeerd. Had net me bericht geedit

Maar nu krijg ik na het loading scherm alleen een zwart scherm. Ik kan niks vinden op google.

In safe mode booten leverd me een zwart scherm op met linksbovenin een wit knipperend streepje...
 
Safe mode

Kan soms HEEEEL lang duren.

Anders ben ik bang dat het een nieuwe install wordt.

Eric.
 
Ok, nou ik wacht dat gewoon rustig af.

Ik heb dat weleens gehad inderdaad dat safe mode gewoon een uur erover deed dat zwarte scherm.

Als ik in safe mode ben wat raad je me dan aan. Gewoon de graphic card drivers updaten en de drivers evt. van het lcd scherm updaten?
 
Nou, niks geworden. Normaal moet ie er dan wel zijn.

In repair mode chkdsk /r gedaan maar dat deed niks goeds.. bij reboot weer chkdsk na splash screen. Na het checken ook weer een reboot en dat doet ie nu steeds na chkdsk...

Iemand?
 
Het lijkt op HDD probleem

Chkdsk wordt door Windows aangeroepen bij een "dirty flag" van je schijf.

Wat ik me af vraag is :

Wat zegt chkdsk aan het einde in herstelconsole. Heeft hij fouten gevonden en al of niet kunnen repareren.

Als je in windows zit kun je door bij opdrachtprompt in te tikken: chkntfs /x c: de controle van je schijf uit zetten.

Of het werkt in herstelconsole weet ik niet.

Download anders: http://www.seagate.com/support/disc/download/seatoold_en.exe voor floppen

of: http://www.seagate.com/support/disc/download/SEATOOLD_EN.ISO om een bootable CD te branden

en controleer je schijf (booten Flop/CD en het programma je schijf laten testen).

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan