schijfcontrole start telkens op bij starten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
mijn laptop is gisteren een keer blijven hangen in windows xp, heb hem toen moeten resetten. Bij het herstarten kwam schijfcontrole, deze heb ik laten lopen, hierna startte windows gewoon. Echter nu start iedere keer bij het opstarten wederom deze schijfcontrole.

de melding op het scherm is iets van "het bestandssysteem op D wordt gecontroleerd"

iemand een idee hoe ik dit kan wegkrijgen?

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
Dubbelklik het rechterdeelvenster op BootExecute.
Als daar iets staat (op een eigen regel) dat je een hint geeft dat daarmee de D: schijf wordt gecontroleerd, die regel dan verwijderen en de waarde opslaan.

Normaal gesproken staat er 1 regel in:
autocheck autochk *

Die moet daar blijven staan. Is dat ook bij jou de enige die er staat, vraag je af of je je de schijfcontrole wel netjes hebt laten voltooien, en dat daarbij alle fouten eruit gehaald waren?

We horen het wel.

Tijs.

thanks voor de snelle reacties!

ga het straks meteen uitproberen en dan laat ik even iets weten!

Interessante vraag is of je nu wel of niet de scan/reparatie van de D: schijf volledig had laten doorlopen of niet. Met een succesvolle reparatie moet normaal gesproken de dirty bit gereset worden.
Ik vroeg er al naar in mijn posting, maar je hebt daar geen antwoord op gegeven, vandaar dat ik het nog een keer vraag.

Tijs.

Interessante vraag is of je nu wel of niet de scan/reparatie van de D: schijf volledig had laten doorlopen of niet. Met een succesvolle reparatie moet normaal gesproken de dirty bit gereset worden.
Ik vroeg er al naar in mijn posting, maar je hebt daar geen antwoord op gegeven, vandaar dat ik het nog een keer vraag.

Tijs.

Sorry voor het achterwege blijven van mijn reactie.

Het vreemde was dat ik de controle wel degelijk meerdere malen heb laten aflopen. Daarom was ik ook zo verbaasd dat bij het opstarten iedere keer opnieuw de melding kwam.

grtz

Bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan