schijfcontrole

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik draai Win Me. Vandaag in de winkel 256 mb en een nieuwe brander laten plaatsen.
Alles werkt ok, echter bij het afluiten bleef de pc hangen.
Opnieuw opgestart en schijfcontrole gedaan. D schijf gaf geen fouten. C schijf wel. Kreeg een melding dat een cluster door 2 bestanden werd gedeeld. Voorts kreeg ik een aantal opties om dit te repareren. Deze opties doen de pc echter vastlopen.
Ook tijdens schijfcontrole van de c schijf loopt de pc bij controleren van mappen en bestanden vast.
Bij het resetten start de pc gewoon op, zonder schijfcontrole toe te passen.
Ook systeemherstel geprobeerd naar een datum toen alles nog goed werkte, maar ook dan faalt schijfcontrole.
Weet iemand wat er mis is en hoe ik dit kan herstellen.
Nico

Probeer het een en ander eens in de veilige modus....

En wat het herstel betreft : je hebt een jaar of 4 (of is het inmiddels al weer 5..???) geleden wel de patch gedownload? Herstel voor ME was namelijk na september 19.9? NIET meer te gebruiken, TENZIJ je de MS patch ervoor even ophaalde en installeerde.

Herstel werkt goed want bij gebruik van herstel was de installatie van de cd brander ongedaan gemaakt.
Veilige modus ook geprobeerd. Ook daar loopt schijfcontrole vast.
Zou het wat met een of andere bios instelling te maken kunnen hebben?

dit is een probleem wat m.i. vele oorzaken kan hebben. Als binnen apparaatbeheer je brander goed wordt herkend (zonder uitroeptekens en/of cirkels met kruizen erin, zal dat geen biosprobleem zijn.

Download (bijv.) Sisoftsandra eens om ook naar het geheugen en andere zaken van je configuratie te kijken.

En uiteraard kun je even de kabel(s) van de brander lostrekken en het stripje eruit halen om te kijken of er een directe link is tussen de melding en de installatie van 1 van beide (of alletwee......)

Ik heb van in- en uitbouwen van hardware geen verstand, anders had ik het niet laten doen. Dus daar wacht ik maar mee. Heb trouwens geen conflicten in app.beheer. Het kan toch niet veel bijzonders zijn!?
Zelfs uitgebreide controle van de c schijf lukt niet.
het gekke is dat hij wel goed opstart, ook na een reset, dus geen schijfcontrole zoals gebruikelijk. Vreemd allemaal

zoals ik al zei is het m.i. een probleem dat vele oorzaken kan hebben.

Een andere mogelijke is:

de meegeleverde software, is die wel te draaien onder ME................??????????

Nero werkt naar behoren, dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Kan ik in dos geen schijfcontrole proberen en wat voor command moet ik daar voor geven?

Heb zonealarm en Norton uitgeschakeld en wederom controle c schijf gedraaid. Deze werd nu wel voltooid (gelukkig), maar de pc gaf aan dat deze niet alle fouten op de schijf heeft kunnen repareren. Raar, want hij geeft aan 0 beschadigde clusters in sectoren?
Ik denk dat dit die gekruiste bestanden zijn.
Ik kan wel via geavanceerd/uitgebreid deze gekruiste bestanden laten verwijderen, maar weet dan niet wat ik me dan weer op de hals haal.
Iemand advies?

Geplaatst door njgv
Ik draai Win Me. Vandaag in de winkel 256 mb en een nieuwe brander laten plaatsen.
Alles werkt ok, echter bij het afluiten bleef de pc hangen.
Als je pc naar behoren werkte, en hij komt terug van de winkel en er is een probleem, dan zou ik stande pede terug naar die winkel gaan. Je hebt er tenslotte voor betaald!

Ik heb de gekruiste bestanden verwijderd en de schijfcontrole laten uitvoeren. Tevens gedefragd.
Vervolgens starte zonealarm niet meer op, althans het opstarticoontje ontbrak. Hij kon het bestand VSMON niet meer openen. Hierdoor werd ik steeds van het internet gegooid. Deinstalleren kon doordat dat bestand niet meer opende ook niet meer.
Vervolgens maar geformatteerd en win 98 er maar opgezet.
Alles draait weer, maar zone alarm zet ik er niet meer op. Iemand suggesties voor een andere goede freeware firewal.
Ik zit achter een router. Heeft die ook een firewall aan
boord en kan ik daar mee volstaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan