schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristel

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
telkens als ik uirgebreide schijfcontrole doe geeft windows melding dat er al 10 keer opgestart is en dat ik bestanden af moet sluiten, terwijl ik bij mijn weten alles al afgesloten heb, hoe los ik dit op?

Doe anders de schijfcontrolle in de veilige modus. Die melding die je krijgt iedere keer, is om dat er teveel programma's op de achtergrond meedraaien. Succes.

Doe even wat Slaats zegt: veilige modus.
Dus als de PC opstart, druk op F8 en kies vervolgens voor veilige modus.
Voer dan schijcontrole uit.
Het is goed om schijfcontrole 1x/week uit te voeren dan gaat wat makkelijker.
Indien mogelijk plaats hier ook een lijst van de programma's dat opstarten. Dus: klik Start, dan Uitvoeren. Typ daar: msconfig en kies tabje Opstarten. Plaats dat lijst hier.

Groetjes
Falco

Falconetti, ik heb hetzelfde probleem dat Kristel beschreef.
Ik heb uitgevoerd wat je zei en mijn lijstje is als hieronder, kan je daar naar kijken? Het zegt mij allemaal niks. Sommigen zijn aangevinkt, sommigen niet, verder staat er bij "geladen van" bijvoorbeeld register van gebruiker of register per computer, of iets anders. En dan staat er onder "opdracht" ook nog vanalles. Ik kon het helaas niet knippen en plakken, dus hieronder volgt alleen het lijstje met de namen en "geladen van". Ik weet niet of je er wat aan hebt of dat je de rest ook nodig hebt, maar ik hoor het wel.
Alvast bedankt!!

- Register (per gebruiker):
Moneyagent
msnmsgr
Update service
MSMSGS (niet aangevinkt)
RealJukeboxSystray (niet aangevinkt)

- Register (per machine):
ScanRegistery
System Tray
LoadPowerProfile
LoadQM
RFX_auto_upgrade
Taskmonitor
Trustinstaller
ATIPTA
REGSHAVE
GSICONEXE
DSLAGENTEXE
DownloadAccelerator
New.net Startup
AVG_CC
SAHAgent
ccApp
ccRegVfy
AtiPTA (niet aangevinkt)
PCHealth (niet aangevinkt)
EW Message Server (niet aangevinkt)
ACTIVBOARD (niet aangevinkt)
Activsurf (niet aangevinkt)
QuickTime Task (niet aangevinkt)
RealTray (niet aangevinkt)

- Register (computerservice):
LoadPowerProfile
SchedulingAgent
TrueVector
Avgserv9.exe
ccEvtMgr
Scriptblocking
*StateMgr (niet aangevinkt)
SSDPSRV (niet aangevinkt)
ZoneAlarm

- Algemene opstartgroep:
EpsonStatusMonitor3EnvironmentCheck2

- Opstartgroep:
Exif Launcer
EPSON Cardmonitor (niet aangevinkt)
Adobe Gamma Loader.exe (niet aangevinkt)

Hi Rob! :D

Lange lijst. Ik hoop dat we beide over ME praten en niet anders. Dus over tabje Opstarten bij: Start\msconfig!
-Register(per gebruiker): wat staat nog meer in de rij van Update Service? Waar is aan gekoppeld? De rest kan uitgevinkt worden.
-Register(per machine): Aangevinkt: Scan registry\ System Tray\ Load Power Profile\ Task Monitor\PC Health. Rest kan uitgevinkt worden. Let wel op dat je geen Anti Virus progjes uitvinkt !! De rest kan uit.
-Register(computerservice): Load Power Profile, Scheduling Agent aangevinkt. True Vector (hoort bij ZA) en Zone Alarm kaan ook aan. Scriptbloking ook aan. StateMgr moet alleen aan als je systeem herstel gebruikt.
De rest: algemeen en volgende: alles kan uit.

Daarna start in veilige modus (F8) en klik op: Start\Programma’s\Bureau-Accessoires\Systeemwerkset en kies dan Wizard Onderhoud.
Als je al lang niet hebt gedefragmenteerd dan kan het wel 30 minuten duren. Als je 1 of andere melding krijgt bij schijfcontrole : fout. Kies dan voor repareren.

grtz
Falco

Hoi Falco,

Bedankt voor je hulp! Ik heb nog wel wat vraagjes.

PCHealth kon ik aanvinken volgens jou, maar ik had deze uitstaan. Wat is dit voor iets eigenlijk? En je zei dat ik geen antivirusprogramma’s uit moest vinken, volgens mij heb ik dat niet gedaan, maar ik herken die afkortingen ook niet zo, dus hoop dat dat goed gaat?? Ik gebruik Norton en Zonealarm.
Verder zeg je over Register(computerservice): True Vector (hoort bij ZA) en Zone Alarm kan ook aan. Maar ik kon Zonealarm niet vinden in dat lijstje?

groeten Rob

Hi Rob !

Bij nader inzien, maakt niet uit als je PCHealth aan hebt staan of niet. Het is niet nodig in de opstart lijst. Het is wel een deel van Windows dus ik zou het alleen uitvinken in de opstartlijst maar verder niet verwijderen.
In jou lijst: Register (computerservice) staat wel onderaan Zone Alarm. Ik gebruik het niet meer maar ik weet dat de True Vector bij ZA hoort.
Ik zie in jou lijst Norton niet :(
Bij iedere vermelding in het lijst staat ook: Geladen van en ook Opdracht.
Bij opdracht kun je zien welke programma, welke bestand gaat laden.

grtz
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan