Schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnands

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Beste Helpmij'ers,

Ik heb hier nog een oud machientje staan (128MB ram, floppydrive, cd-romdrive en twee harde schijven) die niet meer helemaal goed functioneerd.

Ik heb de twee harde schijven geformatteerd, en op de C schijf windows geïnstalleerd.
Schijf C op fouten gecontroleerd met de ingebouwde functie in Windows (98), toen schijf D en daar trad een probleem op.
Op ong 94% van de oppervlaktecontrole blijft het hele systeem hangen, het enige wat ik kan doen ik de pc uitschakelen, en opnieuw inschakelen. Ik heb de schijfcontrole al eens opnieuw uitgevoerd, hetzelfde resultaat.

Nou vroeg ik me af waar dit aan kan liggen (waarschijnlijk beschadigde sectors oid?) en of er misschien een ander (beter) programma'tje is wat hetzelfde kan?

Alvast Hartelijk Bedankt!

Wijnands

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Wijnands

Nou vroeg ik me af waar dit aan kan liggen (waarschijnlijk beschadigde sectors oid?) en of er misschien een ander (beter) programma'tje is wat hetzelfde kan?
Dat zou best eens kunnen inderdaad.
Kijk even wat voor merk je harddisk is want met een tooltje is dat prima te controleren.

Wat je ook kunt doen is de D-schijf opnieuw formatteren, maar dan met de schakeloptie om beschadigde sectoren te markeren als onbruikbaar.

Zodoende wordt het slechte gedeelte niet meer benaderd op de schijf.
Tenzij je leeskop de beschadigingen veroorzaakt, want dan zal in rap tempo meer ruimte beschadigd raken.

type achter de dos-prompt: format /?
en je krijgt een lijst te zien van te gebruiken schakelopties.

Succes! :thumb:

Beide in ieder geval alvast bedankt!
Ik ben nu het shdiag progje van Samsung aan het draaien om te zien of die het kan oplossen, zo niet ga ik eens de optie van Captain Schaap gebruiken.
Ik laat nog van me horen!

Wijnands

Beste mensen,

Bedankt voor jullie hulp, maar het heeft helaas niet mogen baten :( . Volgens het diagnostisch programmaatje van Samsung was de schijf beschadigd, ik dus het advies van Captain Schaap opgevolgd, maar het hielp niet. Ik heb de schijf inmiddels maar weggegooid.
In ieder geval hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groeten Wijnands

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan