schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

merelv

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Steeds wanneer ik mn notebook opstart vindt er een schijfcontrole plaats. Dit duurt echt uren, dus ik breek m maar af. Ik heb gekeken of er taken waren bij het opstarten, de registerkeys nagelopen, alle updates erop gezet, zelf om een controle gevraagd, echter hij blijft dit bij het opstarten doen. Wat is een oplossing?

met groet, Meryl

<a href="http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/disablecheckdisk.reg" target="_blank">Dit</a> zou de oplossing moeten zijn.

Het reg-bestandje opslaan op je bureaublad, erop dubbelklikken en bevestigen dat de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten.;)

Het reg-bestandje opslaan op je bureaublad, erop dubbelklikken en bevestigen dat de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten.

Oei, dit is voor mij al moeilijk :(

Welk regbestandje, en hoe bevestigen. Sorry ben een beginneling....

ben het eens

merelv zei:
Het reg-bestandje opslaan op je bureaublad, erop dubbelklikken en bevestigen dat de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten.

Oei, dit is voor mij al moeilijk :(

Welk regbestandje, en hoe bevestigen. Sorry ben een beginneling....
:love:
Hallo ik ben het eens met deze vraagstelster. Is het nu niet mogelijk om wat uitgebreider de hulp inf te verstrekken.

L18:confused:

welk regbestandje?? als je op het vetgedrukte woord (dit) had geklikt was je het tegengekomen en had je het kunne downloaden
In een flap en een scheet heb je het op je pc staan en kun je er op dubbelklikken (kleiner dan 1 KB)

DIT was zeker niet de oplossing :( Het hele bestand wordt weer gecontroleerd alleen nu kan ik m niet annuleren dus alleen ja/nee was weg..... mn notebook staan al 2,5 uur en pas 20% gehad zucht...Hij geeft aan : het bestand wordt gecontroleerd op c, type FAT 32, volume niet schoon, volumenr 2629-16F0, controleren van bestanden en mappen , controleren vrije schijfruimte.

Toch is 'dit' meestal de oplossing, in dit geval helaas niet. Ben je virus- en spywarevrij? Anders even een online scan doen. Dat kan hier, hier of hier.

Als je <a href="http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=40160&p=2" target="_blank">hier</a> klikt, vind je nog wat meer informatie.:)

waarschijnlijk staan er op je harde schijf een paar "verborgen" chk bestanden, aangemaakt door scandisk (chkdsk voor fat 32) en is dit de reden dat hij steeds schijfcontrole gaat draaien, in verkenner, menu Extra - mapopties - 2 e tabblad Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uitvinken evenals Verborgen mappen weergeven aanvinken. toepassen doen dan bij de melding bent u zeker op ja klikken, dan alles sluiten (OK) en in verkenner op station cd de mappen in de aard van Found.000 wissen
evenals file0000.chk
nummers kunnen verschillen ...
voila, opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan