schijfdefragmentatie onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
ik heb windows xp. ik wou nu schrijfdefragmentatie doen maar nu krijg ik de melding dat er zowel op mijn c als d schijf te weinig ruimte voor is.

wat nu?

Kijken naar hoeveel procent erop vrij(een defragmentatie vereis 15% vrij op c: als zowel d:

Ruimte vrijmaken

Als er te weinig ruimte is om de schijf te defragmenteren, dan moet je de schijf opruimen. De schijf heeft sowieso al minstens 15% ruimte nodig om goed te kunnen werken. Als je in een keuken maar 15% bewegingsvrijheid hebt, dan is het ook lastig koken. :p

Vooral voor de C schijf is dit erg belangrijk. Er zullen ongetwijfeld een aantal onnodige bestanden op je C-schijf staan. De onnodige dingen kun je verwijderen en met een goed programma zul je zien dat dat een aanzienlijk deel van je C-schijf kan zijn. De bestanden die je wel nodig hebt, maar niet persé op de C-schijf hoeven te staan kun je op de D-schijf zetten nadat je die opgeruimd hebt. Dat geldt ook voor nieuwe programma's. Deze zet ik standaard op de D-schijf, zodat Windows rustig zijn werk kan doen. Op de D-schijf staan meestal muziek en videobestanden. Deze zou ik op een externe harde schijf zetten. Voor het opruimen van je computer bestaan er goede gratis programma's. Voor het defragmenteren bestaan er programma's die op de achtergrond de harde schijf in goede conditie houden, zodat je die niet zelf hoeft te defragmenteren.

Succes.

schijfdefragmentatie niet mogelijk

bedankt!

er is op C en D schijf maar 3 of 5% beschikbaar.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze zo vol komen en wat slechte bestanden zijn die weg kunnen.
Ik download amper iets, nooit films of muziek, alleen foto's staan op d en op c eigenlijk niks.

Wat kan ik nu doen? Schrijfopruiming op beide al gedaan en alles is eraf wat eraf kan om ruimte te maken.
D niks meer en c, nog pubisher bestanden maar die gaan ook bij het opruimen steeds niet weg.

Dit doet schijfopruiming:

Tijdelijk bestanden weg.
Internetgeschiedenis.
en nog veel meer van die zooi die daar dan neerzet gooit hij weg niet bestanden van publisher enzo.

schrijfdefragmentatie

Hoe verwijder je pubisher bestanden dan , of is dat gewoon niet mogelijk.?

Ik heb op mijn c en d zoveel staan dat alels bijna vol is.
Hoe kom ik erachter wat op c en d staat wat eraf kan. Er staan wel code's en rare bestanden maar het zegt mij niks en ik ben bang dat ik er iets af gooi dat er niet af moet.

Ook ben ik bang dat mijn laptop crasht nu hij zo bijna vol is (iemand zei dat) of valt dat wel mee.

Wat is nu aan te raden? Ik wil weer ruimte creeren

Nee hij kan niet crashen als hij vol staat alleen er een virus ofzo.

Maar laat een zo'n bestand eens zien(door middel van foto).

Nu niet mogelijk zit op een andere pc.

Maar bv onder c staat er dan c:\ en dan een 4 cijferig nummer.
Of er staat een folder nethood (?? zegt mij niks).
Of onder c bestanden met .exe of .dll of .mui of .sy

Ik download eigenlijk nooit games, films, muziek en ben in principe de enige die hem gebruikt.

En kan ik dat ccleaner nog wel gebruiken nu op zowel c als d nog weinig ruimte is (defragmentatie kan niet meer).
is ccleaner veilig en verwijderd dat niet je foto bestanden etc. daar ben ik bang voor.

ccleaner is ligter en vereist minder van de pc(die sy en dll mui niet weggooien).

Welke windows staat erop??(misschien een aanrader laat iemand erna kijken die er weet wat ermee kan doen enzovoorts).

Of laat windows even opnieuw installeren(met drivers enzovoorts).

Laatst bewerkt:
Maar als CCleaner zijn werk heeft gedaan heb je waarschijnlijk nog te weinig schijfruimte. Het is dan aan te raden om ongebruikte programma's en bestanden te verwijderen.

Bijvoorbeeld door eigenschappen(en dan na de datum kijken) of via configuratiescherm->software, door na het gebruik te kijken.

Gewoon programma's die je niet meer gebruikt kan je verwijderen, hetzelfde voor gewone bestanden (bv. mp3tjes, word documenten....)

Schakel systeemherstel eens uit, je zult versteld staan van de ruimtewinst die je zo creëerd.
Als je niet weet hoe dit moet sein maar even.
Let wel, direct hierna weer aanzetten en een herstelpunt aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan