schijfdefragmentatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Mijn xp-partitie raakt maar niet naar behoren gedefragmenteerd. Ookal is er nog zo'n 18 - 20 % van de 52 GB over.

Welke bestanden zijn er allemaal nodig voor windows xp's schijfdefragmentatie?

Is het mogelijk om die bestanden te kopiëren naar cd/dvd en die cd opstartbaar te maken zodat windows niet hoeft te draaien? In de hoop dat het dan beter gaat.

Het nadeel met de meeste defragmentatieprogramma's is dat ze niet aangeven, zoals die van windows xp wel doet, of het wel aangeraden is om te defragmenteren of niet.

Als het niet hoeft doe ik het niet omdat ik niet wil dat m'n hdd zo snel verslijt.

Is er nog een die dat kan? Dat zou ook handig zijn voor in vista, aangezien die dat niet doet.

Als er niet zo een is, welke bestanden heeft xp dan allemaal nodig voor de defragmentatie buiten dfrg.msc? en is het mogelijk met die bestanden de windows xp defragmentatie vanuit een ander OS te starten zodat die windows zelf niet actief hoeft te zijn?

Het zal het niet met jaren verminderen nee. Maar toch vermijd ik liever om te vaak te defragmenteren.

Helaas, ook die van logics begint meteen te defragmenteren:s

Laatst bewerkt:
sorry dat ik het zeg maar dat vind ik wel een beetje onzin defrag is niet meer dan lezen,
en schrijven wat je harddisk al doet als de pc aanstaat en je programmas laat.
denk aan virtueel geheugen woord ook al weg geschreven op de schijf en dan je temp bestanden.

Ja, dat moet iedereen dan voor zichzelf uitmaken of een klein beetje lezen en schrijven de moeite waard is of niet.

Mij hebben ze altijd geleerd om enkel een defragmentatie uit te voeren als xp het echt aanraadt.

Hoi !

Die functie zit in TuneUp Utilities 2008 !

Bij : One Click Maintenance wordt gekeken of defragmentatie nodig is, en dan heb je de keus om die wel of niet uit te voeren.

Trial (30 dagen): http://www.tune-up.com/download/

Trouwens O&O-Defrag houdt je schijf automatisch in topconditie en gedefragmenteerd !

En of m'n HDD's daar sneller van slijten......heb ik nog nooit ervaren, integendeel.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ter aanvulling: het maakt niet uit op welke partitie/HDD je het defrag-programma installeert, afhankelijk van het programma scan/defragmenteertt ie of alle schijven, of jue kunt handmatig instellen welke schijven je aan het programma wilt doen deelnemen.

Greetz,

Harry.

Ja, ik zei dat ivm windows, de systeembestanden die in gebruik zijn kunnen ook niet worden gedefragmenteerd.

Ik ga die tune-up eens proberen. Nadeel is wel dat het niet gratis is.

Is er nog software die het doet? Ik probeer nu liefst zoveel mogelijk software.

Die defraggler werkt inderdaad wel goed. Alleen jammer dat ie dus ni kan zeggen of het nodig is of niet.

Wat voor programma is One Click Maintenance precies, Harry?

En waar kan ik het vinden?

Die tuneupdefrag werkt best goed, alhoewel ik de indruk heb dat ie nogal snel zegt dat defragmentatie noodzakelijk is... Veel te snel:s

Hoiu !

One Click Maintenance is en onderdeel van TuneUp Utilities en staat met een apart icoontje op je bureaublad (als jer daarvoor gekozen hebt).

Greetz,

Harry.

Ik dacht al zoiets.

Ik heb dus niet gekozen voor het bureaubladicoontje:p

En ik zag het ook niet staan in het tune-uputilitiesmenu.

Ik heb wel de defragmentatie van die tuneuputilities geprobeerd. Is die One Click nog iets anders of is dat dezelfde?

Ik hou van die defragler, qua werking. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ie alleen maar bestanden defragmenteerd en niet de vrije ruimte.

Kent iemand een programma dat dat wel doet? Liefst zo compact mogelijk.

De bestanden die xp niet wil defragmenteren zijn bestanden die hij nauwelijks en bijna onmogelijk kan defragmenteren. Ze zijn vaak meer dan 3 GB groot en hij heeft geen plaats om ze weg te schrijven.

Ik hou nu het defragmentatiegedrag in de gaten en hou het bij, elke keer als ik een defragmentatie uitvoer. Zodat ik het later kan bestuderen en weet wanneer een defragmentatie noodzakelijk is of niet.

Ook merk ik persoonlijk dat ik goede resultaten haal als ik wanneer ik defragmenteer afwissel tussen defragler en het windowsdefragmentatieprogramma. Wanneer defragler niet meer verder an kan windows de vrije ruimte defragmenteren waardoor defragler weer kan defragmenteren. De resultaten zijn nog steeds niet optimaal maar al beter dan dat ik alleen windows defragmentatie zijn werk laat doen. Ik wissel dus af tussen defragler en windows defragmentatie tot het geen verschil meer geeft.

Bedankt voor alle info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan