Schijffouten worden hersteld, maar er gebeurt niets!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
156
Hallo helpmij gemeenschap,

Ik startte van de week (donderdag) mijn Toshiba laptop op met Windows 7 en kreeg toen de volgende boodschappen:

Als eerste: Problemen vaststellen op de computer.
Toen na enige tijd: Automatisch herstel voorbereiden.
Weer na enige tijd zag ik het volgende verschijnen: Schijffouten worden hersteld. Dit kan langer dan een uur duren.

Omdat het al laat was heb ik toen besloten dat 'herstel' dan maar gedurende de nacht te laten gebeuren.
Gistermorgen echter was er nog steeds niets hersteld, en ben ik bang dat hier een overlijdensbericht op zijn plaats is!
Mij is altijd verteld dat de hoop opgeven het laatste is wat er gedaan kan worden, dus vandaar mijn vraag:
Weet iemand of er misschien nor ergens een redmiddel is dat mijn HDD kan redden? Anders wordt het tijd om me op een
nieuwe HDD te focussen.

Bijvoorbaat dank voor het meedenken!

Gertini, al 14 jaar lid van deze club!
 
Zet de laptop uit.
Zet 'm aan en druk herhaaldelijk op F8. Kies uit de daar verschijnende opties : 'Windows starten met de laatst bekende en goed werkende.......'
Krijg je weer een foutmelding?

Zet de machine uit en weer aan en ga gelijk naar het bios. Check of opstarten vanaf CD / DVD als eerste optie staat vermeld. Zo nee, zorg ervoor dat dat de 1e opstartoptie wordt.


Download met de machine waarop je nu w w w verbinding hebt van deze site de 7e van boven (98 OEM) en brand deze naar CD.

Zet je laptop aan en leg de CD in de drive.
Zet de laptop weer uit.

Zet de laptop aan.

uiteindelijk verschijnt een zwart scherm met daarop zichtbaar iets van

C:>

typ daarachter:

cd d

waarbij de d de letter is van je CD / DVD drive. Reageert de machine met een foutmelding, probeer dan e of f of net zoveel letters van het alfabet totdat op je scherm staat

d:>

nu heb je toegang tot je CD / DVD.

Typ het volgende commando in en kijk wat er gebeurt :

copy *.* C:\

Krijg je een foutmelding dan is de hdd van je laptop idd. naar de haaien.
Lukt het kopieren dan kan de hdd iig nog wel bestanden ontvangen.

Laat even weten hoe het is gegaan.
 
Ik zou beginnen om eens op te starten met Ultimate Bood CD of iets vergelijkbaars om te kijken of er nog iets op de harddisk te vinden is.

Grote kans dat formatteren en opnieuw installeren van Windows het probleem al grotendeels oplost.

gast0158, al 14 minuten lid van deze club!
 
Ik ben bereid om dat te proberen, maar er staat 98OEM, werkt dat ook bij Windows 7?

Zet de laptop uit.
Zet 'm aan en druk herhaaldelijk op F8. Kies uit de daar verschijnende opties : 'Windows starten met de laatst bekende en goed werkende.......'
Krijg je weer een foutmelding?

Zet de machine uit en weer aan en ga gelijk naar het bios. Check of opstarten vanaf CD / DVD als eerste optie staat vermeld. Zo nee, zorg ervoor dat dat de 1e opstartoptie wordt.


Download met de machine waarop je nu w w w verbinding hebt van deze site de 7e van boven (98 OEM) en brand deze naar CD.

Zet je laptop aan en leg de CD in de drive.
Zet de laptop weer uit.

Zet de laptop aan.

uiteindelijk verschijnt een zwart scherm met daarop zichtbaar iets van

C:>

typ daarachter:

cd d

waarbij de d de letter is van je CD / DVD drive. Reageert de machine met een foutmelding, probeer dan e of f of net zoveel letters van het alfabet totdat op je scherm staat

d:>

nu heb je toegang tot je CD / DVD.

Typ het volgende commando in en kijk wat er gebeurt :

copy *.* C:\

Krijg je een foutmelding dan is de hdd van je laptop idd. naar de haaien.
Lukt het kopieren dan kan de hdd iig nog wel bestanden ontvangen.

Laat even weten hoe het is gegaan.
 
Door te doen wat ik schreef speelt Windows 7 geen enkele rol. Het is een compleet ander besturingssysteem en een compleet andere wijze om je machine op te starten met maar 1 doel : kijken of de hdd van je machine bestanden accepteert.
 
HD eruit en op een ander systeem alle belangrijke data backuppen. Pas daarna verder proberen. Het kan best zijn dat de HD stuk aan het gaan is en dan kan iedere keer opstarten de laatste zijn geweest. En voor de rest gewoon de stappen van Qandor volgen.


RogerS. Al 14 seconden lid van de club
 
Door te doen wat ik schreef speelt Windows 7 geen enkele rol. Het is een compleet ander besturingssysteem en een compleet andere wijze om je machine op te starten met maar 1 doel : kijken of de hdd van je machine bestanden accepteert.

Hey gast0225, Ik heb het programmaatje op een CD gezet en geprobeert er vanaf te installeren, GEEN resultaat! Wat me opvalt is dat in de BIOS wel de DVD speler als eerste staat, maar er niet van wordt opgestart! Ondertussen werkt de F8, F10, F12 en F1 knop ook niet, maar wel F2! Ondertussen blijft mijn Toshiba lappie met Windows 8 erop alsmaar het volgende weergeven:
1 Problemen op de computer vaststellen.
2 Schijffouten herstellen voorbereiden.
3 Schijffouten worden hersteld. Hiervandaan begint ie elke keer weer bij 1!
Dus ik vermoedt dat het deze keer niet de gladiolen wordt! Heb ik eventueel gelijk?

Alvast bedankt voor welke suggestie dan ook!

gertini
 
Laatst bewerkt:
Als het niet met de DVD wil, dan weet ik het eerlijk gezegd ook even niet (meer).
 
Ben door middel van de functieknop F12 toch maar terug gegaan naar de fabrieksinstellingen. Dus Windows 8.1 staat er nu weer schoon op.
Hartelijk dank voor het meedenken!

gertini
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan