Schijfimage Samsung NP530U3B-A01NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

jab1

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Berichten
9
Beste Forumleden,

Ik heb een samsung laptop NP530U3B-A01NL en heb met het installeren van Windows 8 en een fout mijn gehele schijfindeling en recovery weggegooid.
Heeft iemand toevallig een schijfimage van bovengenoemde laptop voor mij?

mvg

Jab
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@thomas2001: Dat is niet wat de topic-starter bedoelt. Wat hij bedoelt is een kopie van de hele harde schijf (incl. C: partitie, incl. recovery-partitie etc.) van iemand die (precies) dezelfde laptop heeft, zodat hij dat op zijn laptop kan overzetten en dan recovery kan starten (oftewel: Terugzetten naar zoals de laptop uit de fabriek kwam, qua voorgeïnstalleerde Windows installatie).
Daarom is het van belang dat de schijfimage van precies dezelfde laptop af moet komen én dat de image (ook) de recovery-partitie bevat.

Tijs.
 
dat klopt dit is precies samengevat zoals ik het bedoel.

bedankt.

groet

jab
 
In een complete image zit werkelijk alles.. dus die gaat iemand nooit geven...
Je kunt wel proberen via een image programma de verborgen partities over te zetten en kijk of je daarmee een recovery van het hele systeem kunt doen.
Of je probeert ergens een win8 DVD te krijgen en gebruik de key van dezelfde versie van jezelf daarvoor...

PS: is de verborgen partitie met recovery software niet terug te halen?
 
Bekijk met GParted http://gparted.org/download.php eens hoe je schijf er echt uit ziet.
Ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt... zoek op welke soort partitie tabel je onder win8 nodig hebt, msdos of gpt en kijk dan hoe het loopt.
Je kunt wrs toch wel vanaf usb booten en installeren, maar zorg voor de zekerheid dat er maar een schijf in zit... dan weet je zeker dat de bootsector daar op geschreven wordt...
 
Beste Andre,

Ik heb het programma gebruikt maar kan er neit echt wijs uit, wel heb ik 2 screenshots misschien zie jij iets.

groet

Jab

IMG_20150205_223915683_HDR.jpg

IMG_20150205_223929960_HDR.jpg
 
Het 1e plaatje: sdb schijf.... die bevat alleen NTFS partitites, verder niks.
Het 2e plaatje opent bij mij niet, effe opnieuw uploaden...
Als Linux gebruiker zegt mij dat als er een sdb is... er ook een sda schijf moet zijn... althans ik heb nog nooit anders mee gemaakt... (zeker als je vanaf zo'n cd boot).
Rechts boven staat en vakje dat je open kunt klappen met de tekst /dev/sdb (14.91 GB)...
Rechts daarvan pijltje naar beneden.... wat zie je als je die openmaakt en kiest? (plaatje svp..)

Het lijkt erop dat je dus 2 schijven hebt... en als de bootsector op de andere staat... kan dat problemen opleveren...
 
Hoi Andre,

Als bijlage de plaatsjes van gisteren 1 en 2 en 3 is van vandaag.

hoop dat je er ets mee kunt.

groet

jab1.jpg

2.jpg

3.jpg3.jpg
 
Hmmm.... zelfs drie schijven op een laptop???????
Heb je soms een of meerdere externe harde schijven aangesloten via usb?
Je hebt so wie so een uitroepteken op sda1 .. klik daar eens op of er een melding komt of vraag de info van die schijf op.

Start de file manager op van die cd en bekijk sda sdb en sdc.
Maak eventueel printscreens... wat staat erop en klopt dat?

Waarom installeer je niet met alleen sda, de 1e schijf?

Of maak sd1 helemaal leeg met GParted en formatteer hem tot NTFS en zorg dat die alleen in de laptop zit en installeer dan win8.

Wel backuppen EERST... als je dat nog niet gedaan had...
 
De derde schijf is de USB stick met Gparted erop.
2 fotos van Gparted.
4.jpg
5.jpg

wat is SDA en hoe de je dat?

laptop schijf is geheel leeg ondertussen

moet zo weg kom na 22:30 terug

groet
Jab

nog een screenshot

6.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onder Linux werkt de schijbenamingen nu eenmaal zo... sd en dan erachter a b c d e ect.....
sda is de 1e schijf en meetal wordt daarvan geboot.
In het menu van GParted kun je ervoor kiezen om voor sda de partitie te verwijderen en weer opnieuw te installeren..

Ik zie dat sda een msdos partitie tabel heeft... check of win8 die msdos nodig heeft of gpt (ik weet het nl niet, geen ervaring met win8)

Mss dan dat uitroeptkeken dan straks ook weg is...
Verwijder tijdens sdb uit de laptop als je win8 erop zet...
 
Windows 8 kan met alle 2 werken, met Gparted schijf als gpt ingedeeld en geformatteerd met ntfs.
usb stick met rufus iso er op gezet GPT partitie indeling voor UEFI computer en NTFS gekozen maar de stick start niet op in de laptop.

groet

Jab
 
Is dat nu het probleem of de harde schijf... ????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Andre,

Het probleem is dat ik geen Windows op mijn laptop kan installeren die normaal opstart zoals ik beschrijf in mijn bericht in dit forum.
zie onderstaande link

http://www.helpmij.nl/forum/showthre...-8-installeren

groet

Jab

Update:
Hierbij het bericht link van hierboven werkt niet meer.
Mod-edit:
Is een tijdelijk probleem met de server.


Ik heb een Samsung laptop met ssd voor snel uit de slaapstand te komen en een HDD van 500GB.
Nu heb ik Windows 8.1 op 2 verschillende manieren proberen te installeren via de USB stick welke niet lukken.
Ten eerste heb ik eerst de iso gebrand via Windows7-USB-DVD-tool en dan geïnstalleerd op mijn laptop, het probleem waar ik hier tegen aan loop is dat hij bij elke keer dat hij opnieuw opstart niet verdergaat met installeren maar elke keer opnieuw begint.
Dan heb ik het via RUFUS geprobeerd wat wel werkt omdat hij hier elke keer vraagt om op een knop te drukken als hij van de USB stick op moet starten, met deze tool heb ik Windows kunnen installeren maar als ik de laptop nu opstart geeft hij aan kan Windows niet starten dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware of software wijziging.
Laat ik de USB stick in de laptop zitten en ik niet op een knop druk start hij Windows normaal op en kan ik de stick daarna verwijderen en werkt verder alles.
wat opvalt met mijn vaste PC is dat hij geen systeem en actief aangeeft in de C schijf totdat ik hem weet opstart, en tevens ook geen apart gedeelte opbouwt van 100 of 350 mb

weet hier iemand raad mee?

groet

jab
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan