Schijfleesfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

spieker12

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
26
Als ik de computer opnieuw opstart dan komt hij gewoon op de windows pagina daarna loopt de pc vast. reset je de pc dan krijg je de melding schrijfleesfout druk op crtl alt delete om de computer op nieuw op te starten. druk je daar op dan krijg je gewoon weer de zelfde fout melding. Doe je de pc uit en kom je later terug en start je hem weer op dan doet hij het weer en loopt de pc weer vast en krijg je het zelfde gedoe weer.
Hoe kan ik dit oplossen.


bedankt alvast voor de hulp.
 
Eerst een paar vragen...

Staat er niet meer info op dat scherm?
Staat er "schijfleesfout" of echt "schrijfleesfout" ?
Is dit gekomen nadat je iets nieuws had geinstalleerd?

Oorzaak is meestal NIET de harde schijf, maar kan de diskcontroller of.. een geheugenprobleem zijn..

Verwijder de diskcontroller in "apparaatbeheer" en start opnieuw op... Windows meldt dan dat een nieuwe diskcontroller gevonden is en installeert de drivers opnieuw....
Werkt het dan nog niet, download dan een memory tester, bijvoorbeeld deze: http://www.memtest86.com/ en test het geheugen.......

[ik ben er van uitgegaan dat je niet aan het "tweaken" of "overclocken" bent... of in bios met je memory timings hebt gespeeld.....]
 
Laatst bewerkt:
Hij geeft alleen maar schijfleesfout druk op ctrl alte delete om de computer op nieuw op te starten aan verder niets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan