schijfleesfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Hallo,

Als ik mijn pc (windows xp) wil opstarten geeft hij aan schijfleesfout.
start ctrl alt delete om opnieuw op te starten. Bij opnieuw opstarten blijft hij echter schijfleesfout aangeven. Voordat ik de pc uit heb gezet gebeurde het volgende. Ik was online en opeens opende zich een twintigtal internet pagina's, ik heb toen op ctrl alt delete geduwd om het preces van inetrnet explorer te beëindigen. Dit lukte maar daarna kreeg ik mijn buroblad zonder picto's. Ik heb toen de pc uitgezet. Bij het opstarten start hij dus niet meer op. Virus ? Ben ik nu alles op mijn hd kwijt ? Ik kom wel in de boot, maar heb hier verder geen verstand van dus blijf er maar liever uit.

Iemand een tip of raad ? Ik hoor het graag

alvast bedankt Nicole

Na het scherm met je bios gegevens en voor dat je het windows opstart scherm ziet toets F8 in net zolang dat je een keuze scherm krijgt, kies hier dan de optie " laatst nog werkende configuratie.

hallo,

Heb ik geprobeerd, maar hij reageerd niet op F8.
het scherm met de melding schijfleesfout komt meteen na het eerste scherm (zwart met letters) met alle gegevens van de pc, dus hij komt ook helemaal niet tot het windowsopstartscherm.:confused:

Nee probeer F8 te drukken vanaf het begin dat je de pc opstart mischien dat je piepjes hoort maar gewoon ff stug doorgaan.
F8 gewoon heel vaak indrukken niet ingedrukt houden!

Helaas, heel lang geprobeerd en ik begrijp wat u bedoelt, maar hij reageert niet op de F8

Geeft de pc bij opstarten nog piepjes op een bepaalde manier?

Probeer eens met F5 of F8 toets
gelijk indrukken als je de pc start gaat ie piepen dan ff loslaten en dan weer indrukken. Dit net zlang doen dat ie niet piept en dan ingedrukt houden.

Als dit niet helpt kan je nog eens proberen met de windows cd/dvd (er van uitgaand dat je een windows cd hebt origineel meegeleverd met de PC) in de cd/dvd drive en dan opstarten en dan windows erop nieuw "overheen" zetten dan kan je in iedergeval de bestaande bestanden (docu's foto's etc) er af halen (redden).
Als je dit moet /kan doen dan daarna een schone installatie van windows maken.
Heb je een recovery cd/dvd dan heb je de mogelijkheid om alleen je drivers opnieuw te installeren, hiermee blijft alles bestaan maar je hebt wel kans dat de pc weer werkt.
ander mogelijkheden met de recovery zorgt ervoor dat de gegevens geheel verdwijnen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan