Schijfletter vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucas883

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Heb XP op een D partitie (D en E staan in SATA 2-0 Stripe) staan en heb een interne schijf (aparte Ide) deze is na een reinstallatie op C gezet, maar nu wil ik een nieuwe inst zetten (XP Pro) en de C schijf een andere naam geven de data 120 GB wil ik echter wel bewaren, dus de installatie komt dan weer op de D en E schijf, hoe kan ik de naam van de aparte c-schijf die niets doet met het booten (er staat alleen maar bij\zondere data op die ik moet bewaren) veranderen?
met schijfbeheer kan ik de naam niet veranderen, lukt niet omdat deze denkt dat deze gebruikt wordt voor het systeem, niets lukt me, zelfd Google nageplozen, helaas dus.
Wat kan ik doen?
Richard

Huidige C-schijf even los koppelen (voedingskabel of de datakabel). Windows op de D (word dan C) installeren, de oude C er weer aan, windows geeft deze dan zelf een nieuwe letter, vermoedelijk wordt dat de F. Deze letter kan je dan op de reguliere manier aanpassen.

Laatst bewerkt:
Huidige C-schijf even los koppelen (voedingskabel of de datakabel). Windows op de D (word dan C) installeren, de oude C er weer aan, windows geeft deze dan zelf een nieuwe letter, vermoedelijk wordt dat de F. Deze letter kan je dan op de reguliere manier aanpassen.

Hier heb ik iets aan, gelukkig zijn er mensen die verder denken, ik zat al te doemdenken wat te doen
dank je, ik ga het vanavond proberen en uitvoeren en reageren of het gelukt is
driewerf dank
Richard

Nb. Je kan wel in de knop raken met SATA drivers die je nodig zou kunnen hebben.
Maar je kunt altijd weer terug naar de andere drive/windows installatie, gewoon weet de oude C aankoppelen en de nieuwe D los koppelen.
Welke drivers je (eventueel) nodig hebt hangt af van het merk HD's dat je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan