schijfletterprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Ik heb xp home edition opnieuw geinstaleerd en meteen ook partities aangemaakt.ik heb nu dus de volgende partities:c d e maar ik had de bedoeling om voor elk va mijn kids een eigen partitie aan te maken met de letter van hun naam.kan ik de letters d & e veranderen?indien ja,hoe doe ik dat dan?wie helpt mij?
 
Ja dat kan ,ga naar configuratiescherm/systembeheer/computerbeheer/schijfbeheer daar kan je de letters veranderen. Gr Rama
 
die letters kan je niet veranderen maar je kan wel een label aan de partitie geven.
Maar ik zou eerder voor mappen zijn wat als een van je kids nu een dvd wil kopieren (ik weet dat het illigaal is maar het is maar een voorbeeld) dan heb je wel een prob dat die gewoon niet op je hd past.
 
Geplaatst door lamp
die letters kan je niet veranderen

Schijfletters kun je wel degelijk veranderen.

Het is net wat Rama zegt, het dient bij schijfbeheer te gebeuren. Rechtsklikken op de schijfletter en dan stationletter en paden wijzigen
 
Ik denk dat hij aan de schijf de naam van zijn kinderen wil zetten
bv jantje pietje en mieke
Dat gaat niet met schijfbeheer je kan wel gewoon dit maken met labels
d:(pietje)
e:(jantje)
 
Geplaatst door dekleinewitte
maar ik had de bedoeling om voor elk va mijn kids een eigen partitie aan te maken met de letter van hun naam.

Dan lees ik dit anders dan jij. Ik lees dat hij de beginletter van de naam aan de letter van een partitie wil hangen. Bijv Jan krijgt driveletter J

En zelfs via schijfbeheer kun je de namen van de schijven aanpassen
 
He mensen,jullie zijn allemaal erg bedankt voor de hulp.wat ik wilde veranderen is inderdaad de eerste letter van de naam van mijn kids geven aan de schijven zodat ze iets willen opslaan onmiddelijk duidelijk weten op welke schijf ze dit moeten doen.Ik heb jullie uitleg gevolgd en het was dus een makkie.Ik heb dus weer iets bijgeleerd.sorry dat ik voor sommigen mischien een beetje onduidelijk overkwam.groetjes allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan