• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

schijfnaam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nothere

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2006
Ik heb een goedlopend exelprogramma met diverse makro,s op mijn pc geschreven op de D schijf.
Nu kopieer ik het programma op een usb stick om op een andere pc verder te werken of wat uit te printen logisch dat mijn makro,s het af laten weten.
Maar is er een manier om mijn makro,s automatisch aan te passen aan mijn usbstick of de schijf waar ik op dat moment mee werk.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is.

Nothere

Ik heb een goedlopend exelprogramma met diverse makro,s op mijn pc geschreven op de D schijf.
Nu kopieer ik het programma op een usb stick om op een andere pc verder te werken of wat uit te printen logisch dat mijn makro,s het af laten weten.
Maar is er een manier om mijn makro,s automatisch aan te passen aan mijn usbstick of de schijf waar ik op dat moment mee werk.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is.

Nothere

Normaal gezien zijn macro's niet plaats afhankelijk. Anders wordt het natuurlijk als er verwijzingen naar bestanden of andere hard coded elementen naar locaties op een schijf verwijzen.
Probeer de linken naar evt. bestanden zo flexibel mogelijk in te bouwen zou ik zeggen.

Wat je moet doen, is de externe verwijzingen in 1 (of enkele) variabelen zetten. Maak die dan als Public zodat het hele VBA-project die kan "zien".

ok bedankt

Ik ga me er wat meer in vediepen.
Ik weet nu in ieder geval in welke richting ik verder moet.

Bedankt.

zie bijlage.

Er is code in de module en nog wat code in de sheet module van Sheet1.

Ik maak gebruik van een Public Const declaratie.

Wigi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan