Schijfopruiming

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Via Bureau accessories kom je bij schijfopruiming van schijf C of D.
Wat wil dit eigenlijk precies zeggen?

Stel dat je aangeeft C te willen opruimen wat gebeurt er dan precies? Toch niet verwijderen of wordt er gecomprimeerd?

Alvast bedankt.

J:8-0:

Werken met SchijfopruimingMet Schijfopruiming kunt u ruimte vrijmaken op de vaste schijf. Schijfopruiming doorzoekt de schijf, waarna een overzicht wordt weergegeven van tijdelijke bestanden, Internet-cachebestanden en overbodige programmabestanden die u met een gerust hart kunt verwijderen. U kunt bij Schijfopruiming aangeven of u alleen bepaalde of alle weergegeven bestanden wilt verwijderen.

Start Schijfopruiming.

Opmerkingen

U opent Schijfopruiming als volgt: klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Schijfopruiming.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.

bron: help en ondersteuning op jou computer.moet je even schijfopruiming in typen.

Ke, bedankt Maik. M.a.w. het kan geen kwaad.
IK kan me niet herinneren dat je ergens uit kunt kiezen.
Zal het even checken bij Help.

Op de harde schijf C staat map Afbeeldingen. Dit is standaard toch geen temp. map?

Moet er wel bij vermelden dat ik van het binnenste van mijn PC weinig weet. Zolang ie het doet, vind ik het prima.

Maar toch..

J.

de map afbeeldingen is een standaard map ja.

heb je toch gelijk in als ie het doet doet ie het maar af en toe een schoonmaakbeurt en een beetje scannen op virus en spyware hoort bij de onderhoud van je pc :D

Geplaatst door maikel9
de map afbeeldingen is een standaard map ja.

heb je toch gelijk in als ie het doet doet ie het maar af en toe een schoonmaakbeurt en een beetje scannen op virus en spyware hoort bij de onderhoud van je pc :D

IK bedoel of die standaard map dan ook een temp map is..

J.

Geplaatst door nielsz1972
Ben erg tevreden met het freeware programma
Crapcleaner

http://www.ccleaner.com/

gooit ook de temp map leeg

Heb deze draad wel status 'opgelost' gegeven, toch een vraagje: gaat dit progje niet al te rigoreus te werk?
Tijdelijke bestanden ruim ik regelmatig op, maar bij cookies ben ik meestal voorzichtig. Dit omdat bijv. van Postbank en ING ook cookies zitten. Verdwijnen die toch ook? Wil ik liever niet.

J.

Toch nog een vraagje:

schijfopruiming mag toch geen invloed hebben op instellingen Internet?

J:8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan