Schijfpartitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Berichten
488
Hoe verdeel ik de harde schijf in 2 partities?
Ik heb een harde schijf van 296 GB, daarvan is nog 220 GB vrij, en ik gebruik dus 76,4 GB.
Ik wil een partitie van 100 GB maken, dan kan ik alle bestanden kopiëren naar die Partitie. Ik heb evt. Teamviewer.

Ik ben al een eind gekomen, maar krijg steeds deze melding:
Code:
Hoeveelheid beschikbare ruimte kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld.
Weet iemand een oplossing? Of een andere manier om een partitie te maken?
 
Eerst je huidige partitie verkleinen waardoor er ruimte vrij komt. Vervolgens de nieuwe partitie aanmaken. Dit allemaal gewoon in Schijfbeheer doen.

Zie ook hier: klik naar computertotaal
 
Je ziet precies waar het over gaat: Zet tijdelijk Systeemherstel en Wisselbestand uit voor die partitie(s), vergroot/verklein/etc. de partities en zet het daarna weer aan.

Tijs.
 
[Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl
Systeemherstel: Tabblad Systeembeveiliging. Daar de beveiliging uitzetten op de schijfletter die je wilt verkleinen/splitsen. Desnoods tijdelijk heel Systeemherstel uitschakelen.
Wisselbestand: Tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in paragraaf Prestaties -> tabblad Geavanceerd -> knop Wijzigen. Uitzetten dat Windows wisselbestanden beheert, daarna op de te splitsen partitie aangeven Geen wisselbestand en op Instellen klikken.

Overigens vind ik een reactie als "En hoe doe ik dat?" behoorlijk onbeschoft of op zijn minst lomp.
Ik had iets moeten kunnen verwachten als:
@dnties: Bedankt voor je reactie.

Ik weet niet hoe ik die 2 instellingen kan veranderen. Graag vermelden hoe ik dat kan doen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan