Schijfruimte kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
189
Hallo,
In "Deze Computer" wordt weergegeven dat de C-schijf 183 GB van de 232 GB vrij is dus dat 49 GB in gebruk is, als je alle mappen van de C-schijf bij elkaar op laat tellen krijg je dat 21.4 GB in gebruik is waar is de overige 28 GB naar toe?

Ik gebruik Windows Vista.
 
Is windows op deze schijf geinstalleerd?
zo ja, dan kan het zijn dat er nog een groot deel verborgen bestanden zijn.
 
Ja Windows is daarop geïnstalleerd maar alle verborgen bestanden worden weergegeven. Dus ook alle verborgen mappen worden meegeteld
 
Ik weet het niet zeker he, maar zou het mss kunne zijn dat er gegevens zijn verwijderd maar toch nog niet volledig ofzo...

Ik vind het wel raar dat het over zo'n groot getal gaat. Ik zou het kunnen snappen mocht er een paar gig weg zijn, maar 28 is toch wel veel...

Dus... is de prullenbak leeg?
 
Zou niet weten of bestanden misschien niet helemaal goed verwijderd zijn, de prullenbak is iig leeg
 
Hoi,

Heb jij al een antwoord op je vraag inmiddels? Ik zit namelijk met dezelfde vraag bij mijn nieuwe laptop. Ik mis ongeveer 37 GB..

Groet,

Harm
 
Hoi !

Draai je onder Vista ?

Een bepaalde hoeveelheid schijfruimte is gereserveerd voor systeemherstel.

Mogelijk zie je dit alleen als je eigenaar van de betr, schijf/partitie bent. (in Vista, bedoel ik).

En da's niet hetzelfde als administrator......

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Ik heb inderdaad Vista en ik ben de enige gebruiker. Ik las net iets over vssadmin list shadowstorage in het run veld invullen, maar dan doet hij niets...

Groet,

Harm


Ik zie nu dat het in het opdrachtprompt moet, en er blijkt 43 GB aan shadow storage te zijn... Beetje veel vind ik om een beetje te gamen etc. Zal die dus verkleinen en dan zal mijn probleem als het goed is opgelost zijn :)

Groeten!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Het is inmiddels gelukt. Heb er 10GB van gemaakt.

Bedankt voor je link. Ik ga eerst nog even met Vista spelen voordat ik hier aan begin, maar het is wel handig om te weten dat je toch nog de baas kunt zijn over je eigen PC. Linkje staat inmiddels bij de favorieten. :D

Hartelijk dank voor je reacties!

Groeten,
Harm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan