Schijfruimte loopt snel terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo53

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2014
Hallo,

Ik heb een laptop windows 7 Home premium (64bit). Mijn schijfruimte is in twee weken tijd terug gelopen van 408 Gigabyte naar 398 GB nu.
Ik heb geen grote downloads gedaan de afgelopen tijd, slechts kleine bestanden van een paar MB's.
Wie kan mij hierbij helpen? Vast bedankt, groet!

Tmp mappen gekeken/geleegd, die lopen vrij snel op.
Updates van zowel windows als overige software?

Hallo Jackall, ik zie dat ik in juli en augustus alleen maar (beveiligings-) updates voor (microsoft) windows heb geinstalleerd.

Ik maak geregeld gebruik van CCleaner(incl. schijfopruiming), die ruimt alle tmp bestanden op. Defragmenteren staat ook actief gepland.

Laatst bewerkt:
Een paar Gb kun je misschien toeschrijven aan de Windows 10 download?
Het downloaden gebeurt in sommige (altijd?) gevallen op de achtergrond.

Beste mensen,

Ik kom niet verder, weet nog steeds niet wat de reden is dat mijn schijfruimte zoveel GB verliest in korte tijd. Ik download, zoals eerder gemeld, geen grote bestanden (ook geen Windows10, heb de optie tot update weg gehaald).

In ieder geval bedankt voor jullie moeite, vriendelijke groet!

Tja, je neemt de moeite niet om die Treesize te gebruiken, kun je het gewoon mee ontdekken.......

Ik neem alle tips serieus, daarom heb ik me aan gemeld op deze helpdesk.
Ik heb de Europese Treesize gedownload en bekeken, heb niets vreemds kunnen ontdekken.

Betreft het overigens de vrije schijfruimte of de totale grootte van de schijf?
Ik ben gisteravond uitgegaan van vrije schijfruimte...

Heb je de schijf al gecontroleerd op fouten?
Zijn er soms sectoren defect?

Gebruik je videobewerkingsprogramma's of id?
Heb je soms in Services de service VSS (Volume Shadow Service) aangepast naar automatisch starten / een keer handmatig gestart?

Heb je TreeSize gebruikt, terwijl in de Windows verkenner ingesteld stond: verborgen bestanden verbergen?
TreeSize schijnt dan niet altijd de verborgen bestanden weer te geven.
Ga naar de Mijn Documenten - Mapopties - Weergave: vink hier aan 'verborgen bestanden weergeven' eventueel ook de 'beveiligde besturingsbestanden weergeven'.

Laatst bewerkt:
Het betreft idd de vrije schijfruimte, de schijf controleer ik regelmatig op storingen ed. Ik gebruik geen videobewerkingsprogramma's ed.

Ik heb in mapopties de geadviseerde handelingen gedaan en daarna Treesize weer bekeken, maar ik zie nog steeds niets vreemds.

Voor alle duidelijkheid, mijn laptop loopt als een zonnetje. Ik wil alleen weten hoe het komt dat ie binnen twee weken 10 GB vrije schijfruimte verliest.

Ja, begrijp ik, je weet nooit wat het is :eek:
Helaas kan ik je niet verder helpen.

Heb je soms Java op je pc staan? Mijn vrouw had op een gegeven moment hetzelfde probleem, bleken er een groot aantal verouderde Java mappen op te staan.
Systeemherstelpunten kunnen ook veel schijfruimte innemen, verklein de schijfruimte van systeemherstel en evt. van je prullenbak.
Start Treesize als administrator om de verborgen mappen te kunnen zien.
Defragmenteren lost idd niets op.

Laatst bewerkt:
Sorry voor dit late bericht, ik was een paar dagen digitaal niet bereikbaar.

Ik heb vrijwel alle (logische) dingen nagelopen: oude (Java-) bestanden, de latere updates etc. Het gaat dan meestal om kleine bestanden: hooguit een paar MB's.
In mijn geval gaat het om 10 GB die vrij snel zijn verdwenen. Ik hou alles in de gaten, typisch is wel dat het niet meer is geworden dan deze 10 GB's.
Zoals eerder gemeld heb ik er niet echt last van, blijf wel reuze benieuwd naar de feitelijke oorzaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan