schijfruimte op nieuwe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hallo mensen,

ff een simpel vraagje, ik heb een nieuwe schijf gekocht van 160GB.
Nu heb ik een nieuwe partitie gemaakt en heb nu nog 127 GB op deze schijf. Klopt dit? omdat het 160.000.000. bytes (of iets dergelijks) betreft zodat er nog 127 GB overblijft?
ik vond het vrij veel GB minder namelijk, vandaar dacht ik, ik vraag het ff

Ligt eraan hoe groot je de partitie gemaakt hebt natuurlijk :D.

de maximale ruimte van mn nieuwe schijf, 160 GB zou ik dus denken, meer ruimte zie ik niet

Wacht even, je hebt een schijf van 160 GB en je hebt een partitie gemaakt van 160 GB :confused:.

nee ik heb 2 schijven. schijf c met windows etc
en schijf G: met andere data.

schijf G: is nieuw, die heb ik geinstaleerd, die zag je bij apparaatbeheer staan. Echter niet bij "mijn computer" waar cd-rom, floppy en C: staan. Daarom heb ik met partition magic een schijf ge-create (wat ik een partitie noemde) van 160GB. Hier zie ik bij 100% benutting nog 127 GB van terug. Ik dacht dat dat aan het verschil van bit en bytes lag, maar heb het niet uitgerekend. vind het wel een groot verschil, 160 of 127 GB

Hallo !
Draai je onder Windows XP?
Heb je tenminste SP1 geinstalleerd, anders kan Windows geen partitie van die grootte aan (max. 132 Gig dacht ik).
Greetz,
Harry.

tnx very much voor de tip, heb inderdaad geen SP 1 er op staan, staat gewoon XP professional kaal op. Dus ik moet wel echt die 160 GB kunnen halen?
Wel balen dat ik er nu achter kom bij de weg, moet ik mn pc maar es opnieuw instaleren, super snel is ie toch niet.

bij mij is het dan geen 132 maar 127 GB -bij -de -weg-

Installeer minimaal SP I, liefst II.

ben heel huiverig voor SP2 op een "goed" draaiende pc, instaleer SP2 dan wel clean, minder conflicten e.d. volgens mij

Limiet bij gewone Windows XP zit op 131000 MB, dit wordt 127 GB. Als je beslist geen service pack wilt installeren, (absoluut wel doen, wordt hij veel veiliger, stabieler en sneller van), kun je rechtermuisknop op deze computer doen, beheren, schijfbeheerd, en de de ongepartitioneerde ruimte formatten. Dan heb je je overige GB's als extra partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan