schijfruimte verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjanneumann

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2001
hallo allemaal,

IK heb een probleem met mij harde schijf met WinXP mijn c schijf is 2.98 GB en ik heb nog maar
1.35 GB (1.454.229.504 bytes) gebruikt als ik bij groote kijk van alle mappen bij elkaar
maar, ik heb nog maar 210 mb vrij krijg ik steeds te zien met zo'n waarschuwing onderin harde schijf bijna vol
Is er soms schijfruimte gereserveerd voor iets??

alvast bedankt

Staat systeemherstel toevallig aan?
Heb je jouw temp.files-mappen geleegd?

Geplaatst door jhonnybos
is twee gyg ook niet wat te weinig voor winxp:thumb:

Voor deze Windows versie gelden de volgende systeemvereisten:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.

Ik heb bij mijn HD wel eens dat wanneer ik veel data op mijn schijf verwijder en er dan weer nieuwe op zet dat dan na verloop van tijd de schijf gefragmenteerd raakt.
Dus dan is er bv 10gb aanwezig maar hij leest er maar 7gb:(.

Meestal helpt defragmenteren wel om je verloren ruimte terug te halen:thumb:.(of formateren:D)

Maar 3gb is wel wat weinig vooral als XP grote wisselbestanden gebruikt.
Ik heb altijd min. 5 gb voor mijn "systeem schijf"

B.Jager

Ja dat zou ik ook ff doen maar heb je toevallig niet met je fdisk zitten te rommelen, met participation magic ofzoiets.

heb je de fat32 omgezet naar fat dan geeft hij max 2gig
als schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan