Schijfruimte verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Enige tijd geleden heb ik mijn harde schijf in 5 partities verdeeld met FDisk.
Omdat de schijven zo snel vol raakten heb ik eens alles bij elkaar opgeteld en kwam tot de conclusie dat ik zo'n 14 Gb kwijt ben.
Weet iemand hoe ik die verdwenen ruimte weer bruikbaar kan maken, zonder de schijf volledig te formatteren?

Probeer het programma Partition Magic eens. Daarmee kun je zien of er idd. nog ongebruikte ruimte is en deze ruimte bij bestaande partitie bijplaatsen of er een nieuwe partitie van maken zonder bestandsverlies.

Is dat te downloaden?
Ik heb nog even verder gekeken en vraag mij nu af of converteren naar Fat 32 een oplossing kan zijn? Of is dat erg dom gedacht?

Partition magic is te downloaden maar je moet er officieel voor betalen. Het converteren van een NTFS partitie naar FAT32 zal je geen extra GB's opleveren. Wanneer je niet iemand kent met partition magic kun je ook nog met fdisk er een partitie bij maken van de niet gepartitioneerde ruimte.

Kan het ook met Partition Manager? Of is dat weer iets anders?

Nog nooit van gehoord. Er is vast wel ergens een beschrijving te vinden over dat programma. Daar zou het in moeten staan.

Geplaatst door RGTMO
Partition magic is te downloaden maar je moet er officieel voor betalen. Het converteren van een NTFS partitie naar FAT32 zal je geen extra GB's opleveren. Wanneer je niet iemand kent met partition magic kun je ook nog met fdisk er een partitie bij maken van de niet gepartitioneerde ruimte.

Partition manager van Paragon, geeft de mogelijkheid om partities te verkleinen, om partities te maken, partities te verplaatsen, zelfs om partities om te zetten van FAT16 naar FAT32, etc. Het is mij niet bekend of het NTFS aan kan. Ik heb nl. een tamelijk oude versie.
Partition Magic van Powerquest is in alle opzichten beter en tamelijk betrouwbaar. Alleszins aan te bevelen!
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan