buick
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 sep 2001
- Besturingssysteem
- Windows 10/11
Ik heb op dit moment een PC van iemand hier die schijfruimte kwijtraakt.
De PC is een P3-800 met 512 MB ram.
Hier is een WDC 120 GB harddisk ingezet, verdeeld in 3 partities.
De bios herkent de harde schijf zonder problemen als 120 GB en ook WIndows geeft de juiste grootte aan.
Alleen is er ruimte van de schijf verdwenen die nergens terug te vinden is.
Voorbeeld: de E schijf is 55 GB groot en heeft nog 4 GB schijfruimte over. Als ik alle bestanden bij elkaar tel (inclusief hidden files) dan kom ik op slechts 25 GB.
Systeemherstel is al uitgeschakeld op alle partities en ook scandisk geeft geen fouten aan.
Lezen en schrijven naar de schijf is ook normaal mogelijk en een virusscan met de laatste versies heeft niets opgeleverd.
Aangezien de Bios de schijf direct herkent, mag ik aannemen dat het dus geen Biosprobleem is.
Heeft iemand nog een suggestie ?
De PC is een P3-800 met 512 MB ram.
Hier is een WDC 120 GB harddisk ingezet, verdeeld in 3 partities.
De bios herkent de harde schijf zonder problemen als 120 GB en ook WIndows geeft de juiste grootte aan.
Alleen is er ruimte van de schijf verdwenen die nergens terug te vinden is.
Voorbeeld: de E schijf is 55 GB groot en heeft nog 4 GB schijfruimte over. Als ik alle bestanden bij elkaar tel (inclusief hidden files) dan kom ik op slechts 25 GB.
Systeemherstel is al uitgeschakeld op alle partities en ook scandisk geeft geen fouten aan.
Lezen en schrijven naar de schijf is ook normaal mogelijk en een virusscan met de laatste versies heeft niets opgeleverd.
Aangezien de Bios de schijf direct herkent, mag ik aannemen dat het dus geen Biosprobleem is.
Heeft iemand nog een suggestie ?