Schijfruimte vrijmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolpom

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Ga ik via start naar mijn computer dan krijg je het scherm met lokaal station (C), nieuw volume (D), DVD station (F) etc. Nou staat daar ook een mapje (icoontje) met Documenten van gebruiker. Als ik dat dubbel aanklik dan krijg exact hetzelfde te zien wanneer ik Lokaal station C dubbeklik, dan Documents en settings dubbel klik, dan gebruiker dubbel klik en dan op mijn documenten dubbel klik.
Mijn vraag is nu kan ik met gerust hart dat mapje verwijderen of ben ik dan gewoon alles kwijt.
Het zou mij 21,2 gb aan ruimte schelen maar ik durf het niet aan zonder zeker te weten dat het kan.
Bij voorbaat hartelijk dank!!

Dat is precies hetzelfde dus verwijderen heeft geen nut. Die snelkoppeling ''Documenten van gebruiker'' is een snelkoppeling naar de echte map op de HDD waar de documenten echt staan, en dat is C:\Documents and Settings\Username\Mijn documenten\

Dat is precies hetzelfde dus verwijderen heeft geen nut. Die snelkoppeling ''Documenten van gebruiker'' is een snelkoppeling naar de echte map op de HDD waar de documenten echt staan, en dat is C:\Documents and Settings\Username\Mijn documenten\

OK duidelijk, ik kan dus wel die snelkoppeling verwijderen maar maak daar geen schijfruimte mee vrij!

Bedankt voor de snelle reaktie!!

Of je die snelkoppeling kan verwijderen weet ik niet, maar je maakt er inderdaad geen schijfruimte mee vrij. Ga maar eens naar Deze computer, klik met rechts op ''Documenten van User'' en kies voor Eigenschappen. Dan zal je achter Locatie, C:\Documents and Settings\User\ zien, dus het is hetzelfde.:)

Het gaat toch over XP en niet over Vista?

Als je ruimte vrij wil maken, installeer dan programma's op een andere schijf/partitie, maak de boel schoon met Ccleaner, zet de pagefile op een andere schijf, zet de hibernation uit, etc, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan