schijfruimte weergave afwijkend van ruimte van opgeslagen bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter UBO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

UBO

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Mijn vraag gaat over het ruimtebeslag van de harde schijven. Ik heb deze vraag hier al meermalen gezien, alleen gaat het dan om een paar Gb.
Ik heb twee harde schijven in mijn labtop van elk 320Gb. De c-schijf (voor programmatuur) is 40Gb bezet en het overige nog bruikbaar. De d-schijf (voor bestanden zoals films en foto's) is 298Gb bezet en wordt door de computer aangeven met rode markering dat ik schijfruimte moet vrijmaken. Het gekke is alleen, dat als ik alle bestanden/mapjes op de d-schijf selekteer en bij eigenschap de opgetelde schijfruimte bekijk, dat er maar 101 Gb bestanden op staan. Waar is de 197Gb andere schijfruimte dan door belast??????????????

Waarom met Tuneup utilities? Deze kun je gewoon met Windows opruimen en het laatste herstelpunt behouden. (Schijfopruiming > extra)

In onderstaand plaatje zie je de resultaten van het programmatje. 101 Gb bestanden op de computer en nog maar 25Gb van de 298Gb vrij.
Dit rekensommetje klopt toch echt niet

[smallimg]http://i28.tinypic.com/de4eig.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is opgelost. Het waren inderdaad de backups die windows 7 automatisch maakt. Ze stonden er nog in sinds januari. Ik heb het ruimtebeslag nu kunnen terugbrengen tot 45 Gb. Nog een hoop maar het helpt in ieder geval.
Nu in het vervolg erop letten dat ik het een beetje blijf opschonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan