schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb de harde schijf in partities ingedeeld. Op C: beschikbaar 8,78 GB. Hij geeft aan dat er is gebruikt 5,02 GB. Als ik echter alle afzonderlijke componenten optel mis ik ongeveer ruim 2 GB. Afzonderlijk: Windows...1,99 GB
Uniscan 256Kb
Progr.files 537 MB
Dokuments and settings 149 MB
C-Media 3,13 MB

Dit is toch echt geen 5,02 GB . Hij geeft aan beschikbaar 3,76 GB.
Mijn vraag is: waar is de overige ruimte gebleven?
De cache heb ik op een andere partitie staan.

Overigens was het mijn bedoeling om op de eerste partitie C alleen het besturingssysteem te installeren en de programma.s en andere zaken op de andere partities. In de praktijk blijkt dat menig programma alleen geinstalleerd kan worden op de C partitie.
Mijn vraag is: klopt dat of doe ik iets niet goed?

Ik hoop mijn vragen duidelijk te hebben gesteld . groetjes en alvast bedankt

Er zitten in windows verborgen mappen en bestanden en systeemherstel neemt ook ruimte in beslag dus dat zou het ruimte verlies kunnen verklaren.

Wat betreft de programma's is mijn ervaring dat je die kunt installeren waar je wilt.
Er komt wel altijd iets op c: te staan dus na een format zullen de meeste progs het niet meer doen.

Je kunt in eigenschappen van de Explorer oppgeven dat verborgen bestanden zichtbaar zijn.

Bedankt voor jullie reakties. Volgens mij zit het systeemherstel in de map Windows en de verborgen mappen en bestanden geeft hij weer. Dus jullie beide reakties geven geen oplossing voor mijn vraag.

groetjes

senior

Systeem herstel zit in de map "System Volume Information" en niet in de Windows map. Heb je ook bij "extra > mapopties > Weergave" een vinkje weggehaald bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en een vinkje neergezet bij "De inhoud systeemmappen weergeven"?

Ik neem aan dat je met "cache" het virtuele geheugen van Windows bedoelt? Dit wordt als "Pagefile.sys" weergegeven.
Verder kan er ook nog ruimte "gereserveerd" zijn voor de "Slaapstand" funktie. dit wordt weergeven als een "HIBERFIL.SYS" bestand en is zo groot als je fysieke geheugen.

Wat betreft het installeren van programma's, de meeste software kan ik toch op een andere partitie laten installeren. Alleen Virus/Spyware/Trojan scanner en Firewall, doe ik wel op de C-partitie

Laatst bewerkt:
Bedankt... inderdaad gaat bijna 2 GB op aan systeemherstel. Dat kun je natuurlijk niet missen, maar een vraag hierover: herstelt deze optie de hele harde schijf of alleen de partitie met het OS? Wat bepaalt de grootte hiervan en kan ik dat beinvloeden of verplaatsen naar een andere partitie?

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan