Schijfstructuur beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silpher

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Berichten
83
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn computer. Wanneer ik bestanden van het internet probeer op te slaan krijg ik de volgende foutmelding: "Schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar."
Ook als ik bijvoorbeeld een afbeelding open met Windows Fotogalerie, komt er te staan: "Deze afbeelding of foto kan niet met Windows Fotogalerie worden geopend. Het bestand is mogelijk beschadigd". Terwijl ik weet dat het bestand in orde is, ik kan het namelijk wel openen in andere programma's.
Ook heb ik wanneer ik mijn computer soms opstart dat hij de eerste keer vastloop, na resetten doet hij het wel meestal weer. Ik weet niet of dit probleem relatief is :(.

Hoe komt dit probleem en hoe kan ik het verhelpen?
Alvast bedankt.
 
Probeer eens via cmd chkdsk /r te draaien, mogelijk moet je computer een keer herstarten.
 
Het lijkt mij een probleem met het bestandssysteem, CheckDisk uitvoeren lijkt mij ook de beste optie. Ik zou wel proberen, belangrijke bestanden z.s.m. naar een andere schijf proberen te zetten, voor zich meer problemen met het bestandssysteem voordoen.
 
Hoi bedankt voor jullie reacties,

(Sorry voor mijn late reactie, ik was bezig met een complete backup maken van mijn computer.
Daarnaast lukte het me niet meer om mijn computer goed aan de praat te krijgen bij het opstarten en werkte internet niet meer.)


Ik heb geprobeerd chkdsk /r uit te voeren via CMD, maar ik krijg steeds de volgende melding:
"C:\Windows\system32>chkdsk /r
Het type bestandssysteem is NTFS.
Kan actieve station niet vergrendelen.
Kan Chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proce
wordt gebruikt. Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd
zodra de computer de volgende keer wordt opgestart? (J/N)
"

Dan doe ik J, en dan krijg ik bij het opnieuw opstarten weer de zelfde melding.
Hoe kan ik nu verder? :(

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan