Schijruimte verplaatsen van Dadta D schijf naar Boot C ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvh

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Een via de Microsoftshop aangeschafte game Microsoft Flight Simulator Premium Deluxe 2020 krijg ik niet geinstaleerd wegens onvoldoende schijfruimte op Boot C. Het door mij in een een doorklikvenster aangegeven alternatief: De D:Data schijf met ruim 1,5 TB vrije ruimte wordt niet geaccepteerd. Overheveling van ca 100Gb van de D:Data schijf naar BootC lijkt de oplossing maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat dat niet simpel is en wellicht zelfs riskant. Enkele gegevens. Boot C staat op schijf 0. Schijf staat omschreven als 119GB,Basis GPT. Boot C met bestandssysteem NTSF en Type Opstart, Gegevens Partitie. D: Data staat op Schijf 1 omschreven als 1.82 TB Basis MBR. D:Data heeft bestandssysteem: NTSF en Type:Primair.
Mijn vraag: Indien mogelijk, wat is de beste manier om de gewenste schijfruimte over te hevelen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kan nooit vrije ruimte van een fysieke schijf overhevelen naar een andere fysieke schijf.
Je zal dus op een andere manier ruimte op je C schijf moeten zien vrij te krijgen.
Maar ik denk dat die C schijf sowieso aan de krappe kant is met z'n 120GB omdat die Microsoft Flight Simulator minimaal 150 GB vrije ruimte nodig heeft.

Zie:
https://tweakers.net/nieuws/166236/...2020-vereist-minimaal-150gb-opslagruimte.html

Maar waarom wil dat niet op je D schijf?
https://www.youtube.com/watch?v=7je6TrAvJfc
Op 00:02:35

Laatst bewerkt:
De Data schijf met ruim 1,5 TB vrije ruimte wordt niet geaccepteerd.
Wat wordt niet geaccepteerd, de installatie van FS?

Nooit de systeemschijf gebruiken om games op te zetten en de schijf waarop moet worden geïnstalleerd is altijd te kiezen in de installatie GUI van de software.

En hopelijk is D: een SSD want anders gaat het nogal lang duren om die game te starten.

Dank voor jullie reacties . Meerdere keren werd gevraagd waarom installeren op de D schijf niet lukt. Het programma geeft zelf als installatielocatie Boot C aan plus de mededeling C: 83 GB schijfruimte resterend en: Kies een compatible station met tenminste 93 GB. Als ik het doorklikvenster opent verschijnt daar automatisch: D: 1600.2 GB schijfruimte resterend. Als ik vervolgens op installeren klik gebeurt er verder niets en keert het oorspronkelijke schermpje plus mededeling terug. Vele malen herhaald maar zonder resultaat.

En in het Youtube filmpje dat ik plaatste wordt uitgelegd wat je daar aan kan doen.

Normaal kun je in het installatievenster zelf de lokatie aanpassen waar de game moet worden geinstalleerd en niet zomaar doorgaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan