schijven of partities?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Vraag over schijven en partities :
Op mijn pc heb ik een C en een F . Ik ging er altijd van uit dat dat 2 schijven waren. maar nu zie ik bij Systeembeheer>Computerbeheer>Schijfbeheer:

Volumes C, F, en G (G is mijn externe hdd)

Schijf 0 : >C primaire partitie en >F uitgebreide partitie/logisch station.
Schijf 1 : die verwijst naar mijn externe hdd (G).

Betekent dat dat ik inderdaad maar één hdd heb (schijf 0) met 2 partities? (C en F)
En daarop de aanvullende vraag; als de zaak zou crashen ben je dan normaal gesproken de inhoud kwijt van 1 partitie of van de complete hdd?

Laatst bewerkt:
Bekijk plaatje maar eens,daar kun je uit opmaken of je èèn schijf hebt die onderverdeeld is of twee schijven.

Wat de crash betreft,normaal alleen de C: schijf,maar ligt eraan hoe zwaar de de crash is!

http://www.marcelbosveld.nl/harde.JPG

Laatst bewerkt:
Bekijk plaatje maar eens,daar kun je uit opmaken of je èèn schijf hebt die onderverdeeld is of twee schijven.

Wat de crash betreft,normaal alleen de C: schijf,maar ligt eraan hoe zwaar de de crash is!

http://www.marcelbosveld.nl/harde.JPG

Plaatje in je link? Die werkt niet helaas. En de crash: niet helemaal duidelijk voor mij: bedoel je de hele C: schijf of alleen een eventuele C-partitie als er meerdere partities op 1 hdd zijn?

Plaatje werkt nu wel!

Normaal gesproken en je dan alleen de Partitie kwijt waar het OS op staat,dus niet de gehele schijf

En daarop de aanvullende vraag; als de zaak zou crashen ben je dan normaal gesproken de inhoud kwijt van 1 partitie of van de complete hdd?

Ligt eraan WAT voor een crash: Crasht Windows ==> C:\ (waarschijnlijk!)
Cracht de HDD ==> Alle gegevens op alle partities.

Laatst bewerkt:
Zo ziet het plaatje er bij mij ook uit. In dit plaatje gaat het dus inderdaad om één hdd met 3 partities? (Recovery, C en D)

Bedankt zover!
ltk

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan