Schijven spelen verstoppertje

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick.t

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Eergisteren nadat de comp een tijdje aanstond, ging Windows XP spontaan herstarten. Tijdens de herstart strandde de comp, want er was geen system disk.

Ik de reset knop indrukken en tijdens de detectie van de schijven zag ik dat de primary master, een 20gb disk, weg was. Ik de comp uitzetten, ik had geen zin om me op te winden.

Volgende dag de kast opengemaakt en alle kabeltjes nagegaan. Comp weer aangezet en alles werkte weer.

Vandaag merkte ik echter dat mn 2de 8GB disk weg was. Ik weer alle kabeltjes nagaan en na een herstart was de schijf weer terug.

Windows XP, vraagt nu wel of ik de schijf wil formateren. Zijn nu al mn gegevens weg??

Hoe is dit mogelijk dat schijven verdwijnen? Komt in verschillende situaties voor, volgens dit forum. En hoe kan een complete schijf zijn gewist? Ik heb echt niet met magneten lopen spelen!

Het zou in dit geval op een virus kunnen duiden. Het MSBlaster virus dat recent een hoop PC heeft geinfecteerd pleegde ook automatisch een reboot. Virussen zijn ook in staat de master boot record van een harde schijf te "beschadigen".

Heb je een goede (en up-to-date) virusscanner draaien?

Ik heb een goede virusscanner draaien en ik heb ook online virusscanners gebruikt. Ook de blasterpatch en andere beveiligingsupdates van MS zijn geinstalleerd.

Mijn 1e schijf is de laatste tijd niet meer gecrashed. Maar mijn 2de schijff is pernament afwezig en als ik toegang tot mijn 2de schijf wil zegt windows dat het nodig is dat ik deze schijf formateer.

Zijn de gegevens op deze 2de schijf nog te redden?

Bedankt voor de file recovery tool. Werkt als een trein. Alhoewel tis wat traag, maar als ik mijn bestanden maar terug krijg.

Nou blijft mijn vraag nog ,wat de oorzaak van deze ellende is.

Waarom waren die schijven ineens verdreven. En wat de oorzaak van de beschadiging van de 2de schijf. Was het te voorkomen?

Vaak is een virus toch de oorzaak, scan eens bij virusalert op het virus w32.swen

SCAN

Als je geen virus kan vinden hier probeer dan nog ff housecall.

Als je pc virus vrij is, zet alle data veilig op een andere HDD.

Vervolgens ga je naar de site van de fabrikant van je HDD en download een tooltje welke je harde schijf grondig controleerd.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan