Schokken met Hardware voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas12345

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Hallo,

Ik weet dat als je met zo'n contactje (waarschijnlijk van koper) van het stopcontact kunt voorkomen dat je een schok krijgt als je er mee in verbinding bent...

Kun je ook gewoon een koperdraadje om je arm doen en die verbinden met een contactje? of bouw je dan nog steeds statische electriciteit op?

Gewoon een antistatisch armbandje aanschaffen. Ik heb er eentje, hoewel ik die zeer zelden gebruik met hardware inbouwen.
2200870739454040_1.jpg

Wat ik wel van te voren doe is een onbeschildere verwarmings pijp aanraken om te ontladen. Zorg ook dat je geen wollige kleding draagt.

Gewoon een antistatisch armbandje aanschaffen. Ik heb er eentje, hoewel ik die zeer zelden gebruik met hardware inbouwen.
2200870739454040_1.jpg

Wat ik wel van te voren doe is een onbeschildere verwarmings pijp aanraken om te ontladen. Zorg ook dat je geen wollige kleding draagt.

Zo'n armbandje zorgt er toch gewoon voor een verbinding tussen jou en die koperen contactpuntjes voor ontaarding / ontlading?

Als je nou gewoon via een koperdraad jezelf daar mee verbind dan zou dat toch ook moeten ontladen?

Alleen een koperen draad aan je pols en aan bijvoorbeeld de radiator zou ook prima werken, alleen zijn deze armbandjes iets makkelijker in gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan