Schokkend beeld in programma Pinnacle Studio 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanreenen1967

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2014
Ik heb te maken met (zeer) schokkerig videobeeld in mijn verwerkingsprogramma Pinnacle 15. Wanneer ik de bestanden vanaf mijn videocamera heb gekopieerd naar mijn PC, slaat deze ze op in de map documenten. Wanneer ik ze dáár open en afspeel is er niets aan de hand.....open ik het programma Pinnacle Studio 15 daarna, zowel individueel als in een project, begint het gezeur. Ik kan heel goed met dit programma overweg maar hier kan ik echt helemaal niets aan oplossen, en ik kijk daarom uit naar een kenner die mij hiermee iets verder kan helpen. Zodat ik óók weer normale Dvd's kan branden, want hierop is het helemaal een ramp.....en het komt je beeldkwaliteit óók niet ten goede.

Waarschijnlijk een buffer probleem. kijk eens wat er nog meer van programma's draaien, virusscan kan b.v grote stoorzender zijn.
zorg voor voldoende geheugen.

Nou, het geheugen is in orde.....maar wat voor programma's zouden er in de weg kunnen zitten? Noem eens een paar voorbeelden. Ik heb bijvoorbeeld óók mijn vorige video programma Magix 2013 er nog op zitten....kan dat soms tegenwerken?

op zich niet, zolang deze niet is gestart zal het niet uitmaken, kijk eens bij taakbeheer wat er allemaal draait.
Daarbij kun je ook de instellingen van Pinnacle zelf eens controleren of je wel de juiste videoformaten hebt ingesteld.
Ik ga er althans van uit dat je het programma al langer geinstalleerd hebt en hier voorheen geen problemen had.

Omdat ik enkele jaren geleden met Pinnacle 12 plus problemen kreeg in Windows XP, heb ik toen op advies van mijn pc leverancier Windows 7 gekregen met het programma video Magix 2013. Deze gaf óók sterk schokkend beeld weer, maar corrigeerde dit zelf en na het branden was er op de DVD niets meer van te zien. Totdat ik begin dit jaar óók dáár problemen mee kreeg en dit programma niets meer op een DVD wil branden. Ik krijg steeds een melding over een laadadres......weet ik veel wat dat allemaal betekent......en niemand kan óók dit probleem oplossen. Totdat ik van iemand uit de computerwereld dit programma Studio 15 kreeg. Was ik eerst wel blij mee want ik ben bekend met Pinnacle programma's. Misschien een domme vraag: hoe kom ik bij taakbeheer?

ctrl alt delete , en dan kun je klikken op taakbeheer, bij tabblad toepassingen kun je zien wat er allemaal draait.
kijk ook links onderin hetzelfde scherm wat je fysiek geheugen en processor gebruik is
Laatst genoemde moet nagenoeg NUL zijn wil je video's gaan bewerken.

Ik neem aan dat je pc wel toereikend is om video's te bewerken.

Laatst bewerkt:
Het fysiek geheugen staat bij mij op 14% en het processorgebruik varieert van 1 tot 3%. En er draait genoeg als ik bij taakbeheer ga kijken, maar ook heel veel wat 'gestopt' aangeeft. Ik heb speciaal deze pc op advies gekregen voor genoeg kracht om video's te bewerken. Ik heb dat bovendien altijd goed kunnen doen. Met Magix 2013 alsook met Pinnacle nu, kan ik prima een leuk project in elkaar draaien en alles werkt (voor zover ik weet) goed. Ik kan alle mogelijkheden die erin zitten gebruiken, hoewel ik niet zo'n 3D figuur ben......ik ben al tevreden als ik bijvoorbeeld van een vakantie een leuk overzicht kan maken.
Het is alleen jammer dat ik dat geschok er niet uit krijg. Voor de zekerheid zal ik nog eens in het programma zelf gaan kijken naar instellingen die dit kunnen beïnvloeden misschien.......

ik weet niet hoe het met Pinnacle gaat , zelf gebruik ik Adobe premiere pro, maar je zou ook ergens moeten kunnen aangeven hoeveel geheugen en opslag het programma mag gebruiken.

Schrijfsnelheid heeft daar niks mee te maken.
Een PC heeft onderhoud nodig. Als je al een tijd met je besturingssysteem en software werkt, loopt de boel vol en vast als je niks aan onderhoud doet.
Bij videobewerking is de harde schijf belangrijk. Ik zou die eens defragmenteren. Zoek zelf op hoe, ik heb geen Windows masjien meer..
Kijk ook eens hoeveel vrije schijfruimte je hebt, 15 % vrij is het minimum, meer is beter.

Nog iets speciaal voor videobewerken: programma's zoals Pinnacle Studio bewaren video eerst op een tijdelijke plek, waarna bij het opslaan de beelden naar een andere plek worden verplaatst. Je doet er slim aan om die map met tijdelijke bestanden te verplaatsen naar een andere harde schijf, als je die hebt.
'Vanaf fabriek' staat die nl. ingesteld op de schijf waar Windows op staat. Die is al druk genoeg met overige taken, en kun je zo ontlasten. Pinnacle noemt die tijdelijke bestanden 'auxilliary files', zie een Youtube (engelstalig) hoe je daar komt, en evt. oude render-bestanden kunt wissen: https://www.youtube.com/watch?v=S-jom6ZlOug

Andere oorzaken:
Het kan zijn dat je een nieuwere HD videocamera hebt, en je computer te traag is voor de verwerking van dat soort beelden.
Je kunt ook kijken of je computer nog wel up-to-date is: Is het stuurprogramma van je videokaart nog bij de tijd?
Andere programma's die je computer kunnen belasten: een firewall, Torrent software.

Een ander redmiddel is het volledig herinstalleren van Pinnacle Studio. Zorg er dan wel voor dat je de huidige versie eerst totaal verwijdert. Waarschijnlijk zit er bij het programma een 'un-installer', die zorgt daarvoor.

Laatst bewerkt:
Ik film met MPEG2 stand, omdat mijn DVD speler AVCHD beelden niet leest.....daar kan ik namelijk met deze camera óók mee filmen. Bovendien heb ik deze camera al bijna zes jaar en altijd heb ik goede DVD'S zonder schokkend beeld kunnen maken. Mijn geheugen is 8 GB DDR3 en ruim voldoende. Verder heb ik deze pc in nauw overleg met mijn pc leverancier aangeschaft, want het schokkende beeld is plotseling op komen dagen op mijn vorige pc met Windows XP. Ik gebruikte toen Pinnacle 12 plus. Dus mijn huidige pc is me verkocht, geheel gericht op het videogebeuren. Wanneer ik nu nooit in het verleden goed met Pinnacle had kunnen werken, zou het een ander verhaal worden.......

het vermoeden groeit toch naar een codec maar het blijft gissen zonder pc specificaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan