schokkende beelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Sinds ik een ander Videokaart(ATI 9600pro)heb geplaatst ben ik niet meer in staat om het spel Duke Nukem - Manhattan Project fatsoenlijk te spelen.

Op mijn vorige kaart een Nvidia mx440 bewoog het spel mooi vloeiend,maar nu schokt het om de 2sec. (dit gaat ook in het zelfde ritme door)

Weet iemand hier een oorzaak van?(een istelling of iets dergelijks)

OS=Win XP pro (sp1)

Epox 8RDA+ -> AMD Athlon XP 2600+ 333(166)Mhz FSB
2x pc333 512 Mb DDR (oem)
IDE 120,0 Gb Seagate Barracuda V 8Mb
ATI Radeon 9600 pro 128 MB

(er is niet over geclocked en de temp is 38c)

B.Jager

Start-instellingen-configuratiescherm-software

En kijk naar iets van nvidia drivers o.i.d en die dan verwijderen

Ik heb idd. de laatste ATI drivers.
Sinds het vervangen van de Nvidia heb al een paar keer weer een schone install gedaan dus die drivers zijn er niet meer.

B.Jager

dit werkt niet,ook in Black Hawk Down begint het beeld,naarmate ik langer speel,te schokken en te haperen.

B.Jager

hé maar jij hebt het dus over 'schokkende beelden' ?
waren ze zo eng dan?? :)

Met die kaart horen spellen niet te schokken.. zeker niet als ze het op die MX vloeiend deden.

Het beste is (imo) gewoon Windows opnieuw te installeren na het plaatsen van een nieuw stuk hardware.. omdat anders de ouwe drivers niet helemaal weg zijn enz.

Je moest eens weten hoe vaak windows er inmiddels al weer opnieuw geinstaleerd is.

B.Jager

Windows.

Ik denk dat je niet alleen windows eroer meot gooien, maar ik denk gewoon formateren

Re: Windows.

Geplaatst door game-master
Ik denk dat je niet alleen windows eroer meot gooien, maar ik denk gewoon formateren

Uiteraard,zover ben ik inmiddels al wel;).

Ik gebruik toch wel regelmatig een schone install,omdat ik ook regelmatig nieuwe progjes instaleer en gebruik die dan door verkeerde instellingen en experimenteren de hele install weer naar de gallemiezen helpen :o :D

Maar ik heb nu weer een schone install en ga de spellen nog eens proberen met de minimale hard/software geinstaleerd.

B.Jager

Ik heb het weer even geprobeerd met hele lage settings.Maar het blijft schokken,terwijl het op de machine met mijn oude geforce 440 loopt als een trein.

(waaraan zijn koelings problemen,van een VGA kaart,te herkennen?)

B.Jager

Ook simpele dos spelletjes lopen niet soepel.
En tijdens het afspelen van DVD's heb ik vreemde strepen en blokjes boven in mijn scherm.

B.Jager

Geplaatst door hjllo
Ook simpele dos spelletjes lopen niet soepel.
En tijdens het afspelen van DVD's heb ik vreemde strepen en blokjes boven in mijn scherm.

B.Jager

Zie je ook van dat soort strepen/blokjes tijdens 3d-applicaties?

Is de videokaart overgeklokt of ooit geweest? (is ie misschien 2e hands?)

De kaart is niet overgeklocked,en nooit geweest.

Het was een nieuwe kaart(heb hem nu 3 maanden)

B.Jager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan