schokkerende beelden DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

kookaburra_

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
ik heb gisteren PowerDVD gekocht en geinstalleerd,maar krijg schokkerende beelden en haperende muziek,wie kan mij helpen ?

Hoe oud is je DVD speler en welke versie van PowerDVD heb je gekocht ?

En wat zijn je systeem specificaties (processor, geheugen, videokaart enz.)

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP)
DirectX 4.08.01.0810 (DirectX 8.1)
Computernaam HAN-5MRYZ7BLB5O (jan de kaper)
Naam gebruiker jan de kaper
SMTP E-mail Address kookaburra_@hetnet.nl
Logon Domein HAN-5MRYZ7BLB5O
Datum / Tijd 2003-11-08 / 10:22

Moederbord
CPU Type AMD Duron, 950 MHz
Moederbordnaam PCChips M810LR (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset SiS 730S
Systeemgeheugen 247 MB
BIOS Type AMI (01/03/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart SiS 300/305/630/540/730 (8 MB)
3D-Versneller SiS 300
Monitor Maxdata Belinea 10 30 20 (1003858927159)

Multimedia
Geluidskaart MPU-401-compatible
Geluidskaart SiS 7018 Audio Accelerator

Opslag
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf ST380021A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station LG CD-RW CED-8080B (8x/4x/32x CD-RW)
Optische Station SAMSUNG DVD-ROM SD-616Q (16x/48x DVD-ROM)

Partities
C: (NTFS) 38162 MB (31569 MB vrij)
D: (NTFS) 38154 MB (36283 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord PC/AT-uitgebreid PS/2-toetsenbord (101/102 toetsen)
Muis Microsoft PS/2-muis
Muis Microsoft-muis (serieel)

Netwerk
Primair IP-Adres 10.0.0.150
Primair MAC-Adres 00-0A-E6-9A-0D-56
Netwerkkaart SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter (10.0.0.150)

Peripherieapparaten
Printer hp deskjet 3820 series

Hoopdat ik het zo goed gedaan heb.
DVD ROM Speler is gekocht 27.08.2003 DVD Samsung 48/16
PowerDVD versie 5
Dank dat jullie mij wil helpen !!!

Vorige week heb ik PowerDvd5 geinstalleerd en kreeg de zelfde klachten als jij. Ik heb nu PowerDvd4 weer teruggezet (werkte ik altijd mee) en het probleem is opgelost.

ik ben naar de winkel geweest ,dit lost volgens hun niet het probleem op.

Nee, dat zal inderdaad het probleem niet oplossen in jouw geval.
Het spijt me te moeten zeggen maar je hebt een low-budget moederbord met een on-board videokaart met shared memory (hij gebruikt dus een gedeelte intern geheugen, 8 mb in jouw geval)
Misschien kan je in de bios instellen hoeveel geheugen gebruikt mag worden voor je videokaart (minimaal 16 mb) en zal dat voor iets betere prestaties gaan zorgen, nog beter zou zijn een andere 'losse' vidieo kaart er in te plaatsen.

Maestro en Will-Well...hartelijk dank,ik weet nu het een en ander.Inderdaad heb ik niet veel uitgegeven,maar besef nu wel te weinig om een dvd af te kunnen spelen.

tot slot...wat moet ik nu doen of kopen
wat voor videokaart en hoe moet ik dat doen>?
kan ik dat zelf???

Ben even gaan kijken bij pcchips en volgens hun moet je tot 64mb geheugen aan je videokaart kunnen toekennen. Jouw moederbord
Heb geprobeerd de manual te downloaden om na te kijken hoe dat te doen, maar de FTP server van pcchips lag plat.
Ik weet niet of je nu 1 of 2 reepjes geheugen hebt, maar misschien is het een optie om dit uit te breiden met 128 of 256mb en dan het videogeheugen op 64 mb zetten, wellicht dat het dan wel gaat draaien.
Extra geheugen kan nooit kwaad en zal iets goedkoper zijn als een andere videokaart (128mb= € 30, 256mb=€50 een 64mb videokaart kost ongeveer € 60)

En ja, dit is allemaal makkelijk zelf te doen.

Laat even weten wat je wilt gaan doen en wat je voor een budget eventueel over hebt voor een videokaart.

Dank je voor je hulp Maestro12.
Ik koop wat ik nodig heb.
Als ik maar weet wat ik moet gaan kopen en ik hoop dat je me uit kan leggen wat ik precies moet doen,Waar in moederbord te plaatsen,moet ik iets vervangen of gewoon erbij plaatsen.Ik ben blij dat je me wil helpen.

Maestro als ik een videokaart moet kopen dan doe ik dat,ikwil het in orde hebben.

Ik zu nu wat staan op de site van pcchips:
"** After PCB V1.6 , this mainboard provides an optional AGP4x slot."
Dat wil dus zeggen, als jij een vroeg model hebt je niet eens een videokaart kan plaatsen en dus alleen door extra intern geheugen toe te wijzen je videokaart kan 'uitbreiden'.
Eerst dus zaak om dat na te kijken.
Kijk eens op je moederbord boven de 2 witte PCI sloten moet nog een bruin slot zitten van ongeveer 10/12cm lang (als die ongeveer 6 cm lang is, is dat een AMR slot daar heb je niks aan)
Kijk dan gelijk even welke geheugen banken (2 stuks)bezet zijn (lang zwart met witte klemmetjes aan de zijkant).

Ja welke videokaart het moet worden is een beetje moeilijk. Ik neem aan dat je nu ook al niet hele 'zware' spellen speelt, dan zou je bijna kunnen zeggen dat iedere AGP videokaart met 64mb of meer volstaat, zelfs de budget modellen (ATI radeon 9200 of Geforce FX5200) van ongeveer €60 zullen vele malen beter presteren als als het huidige.
Wil met verloop van tijd ook nog zwaardere spellen gaan spelen dan dan komen de midrange modellen om de hoek kijken (ATI radeon 9600 of Geforce FX5600)
De high end kaarten zijn een beetje overkill voor jouw pc op dit moment (ATI radeon 9800 of Geforce FX5900)

Ik hoor het wel of je een AGP slot gevonden hebt.

:( Daar wordt je dus niet vrolijk van, als het 6cm lange slot het enigste bruine slot is wat er op je moederbord zit heb je zelfs niet de mogelijkheid om een 'losse' agp kaart te plaatsen.
Het enigste wat nu overblijft is het video geheugen in de bios omhoog te zetten.
Dit kan je dus zo doen, zonder het intern geheugen uit te breiden, maar dit gaat wel te kostte van je werkgeheugen voor XP, ik denk als je 32 mb reserveerd voor je videogeheugen (blijft er nog 224mb over voor XP) dat het goed gaat. Wil je meer videogeheugen reserveren (64mb) dan ben ik bang dat je het aan de prestaties van XP gaat merken en dat je dan toch het intern geheugen moet gaan vergroten door één van je 128mb reepjes te vervangen door een exemplaar van 256 mb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan