Schokkerig beeld op nieuwe Samsung TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dannydepenny

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Beste helpmij,

Ik heb een probleem waar ik niet echt verder mee kom. Ik heb een nieuwe TV gekocht, een Samsung 6530 40 inch 400hz met alles erop en eraan. Hiernaast heb ik een moster PC staan met hierin:

Cooler Master HAF 912 Plus
Antec TruePower New Series TP-850
Intel® Core™ i7-2600K
Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Moederbord MSI P67A-GD65 (B3)
Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
OCZ Onyx 2 Series 120GB Serial ATA-300, OCZSSD2-2ONX120G
WD Caviar Blue 1000GB
MSI R6950 Twin Frozr II/OC ATI Radeon HD 6950 OC 2048MB GDDr5
Creative X-Fi Xtreme Audio I/O
Samsung SH-B123L Sata Blu-Ray Combo
Windows 7 Home Edition NL (Legaal OEM)

Mijn probleem is als volgt. Ik heb mijn nieuwe TV aangesloten als tweede display via een HDMI kabel. Werkt als een trein. Alles ziet er super scherp en smooth uit. Maar nu heb ik een BD station in mijn systeem zitten waarmee ik nu probeer om Bluray films af te spelen. Dit werk naar behoren behalve dat het beeld soms heel licht schokt. Dit gebeurt vaak als er drukke scenes in de film zitten maar het valt vooral erg op als je naar de aftiteling kijkt. Hij blijft soms gewoon 1 tiende van een seconde hangen en daar ben ik niet zo blij mee :( Het lijkt mij dat mijn PC toch wel iets meer vermogen zou moeten hebben dan een huis tuin en keuken BD spelertje.

Ik gebruikte voor het afspelen van BD films Cyberlink PowerDVD 10. Ik heb gekeken naar de instellingen binnen in mijn Catalyst Controll Centre en alles ziet er naar mijn idee goed uit. Ook heb ik gecontroleerd of mijn GPU en CPU piekten bij het afspelen maar die blijven tijdens de hele film onder de 10%. Ik heb wat beeld enhancers uitgezet en weer aan maar dit maakte geen verschil. Hierna heb ik geprobeerd om een codepack te installeren: K-lite Full. Ook dit maakte geen verschil en heb ik vervolgens met systeem herstel weer van mijn PC verwijderd. Hierna heb ik een nieuwe versie van Cyberlink PowerDVD gedownload nml. versie 11 ultra edition. Ook dit maakt geen verschil.

Ik heb 1080P films van youtube afgespeeld op het 40 inch scherm en hierbij was geen hapering te zien. OOk heb ik een x264 film gedownload en afgespeeld en hierbij kon ik geen schokken in het beeld vinden. Het lijkt er dus op dat alleen de Bluray schijfjes het probleem veroorzaken.

De Bluray films zijn uit de winkel dus geen zelf gebrande films of img. bestanden van het net. Ook heb ik mijn computer display, Samsung Syncmaster BX2431, uitgeschakeld staan zodat ik geen gedupliceerd scherm draai omdat ik weet dat dit ook van de performance vreet.

Hopelijk geef ik hierbij genoeg informatie en hoop ik dat er iemand is die mij uit de brand kan helpen. Na een aantal uurtjes google afzoeken heb ik de oplossing namelijk nog niet kunnen vinden..

Alvast heel erg bedankt..

Is het een plasma tv?? Ik denk zelf dat het probleem in Cyberlink powerdvd is. Probeer eens VLC te downloaden. Misschien werkt dat?

Heb zojuist VLC 1.1.11 gedownload en die geeft aan dat hij de Bluray disk niet af kan spelen.. :(

Ook de juiste codecs geïnstalleerd en Powerdvd geupdate?

O het is een LCD Led tv. En volgens mij zitten de juiste codecs bij het pakketje van PowerDvd want hij geeft geen foutmeldingen..

Zelf installeer ik nog Windows 7 codecs ernaast.

Maar ik heb Windows 7 al dus dan zouden die codecs toch al aanwezig moeten zijn? Of moet ik een codecs pack downloaden van microsoft.com?

Ik heb de codecs pack van Shark geïnstalleerd maar het beeld blijft schokkerig, zelfs na een reboot van mijn PC..

Ben er zojuist achter gekomen dat ik hetzelfde probleem heb bij normale DVDs.. Erger nog zelfs..

Hahaaa! Ik ben zo vreselijk blij! :D

Ik heb zojuist zelf de oplossing gevonden voor de judder / schokken op het scherm tijdens DVD's en BD's.. Het probleem zit hem in het aantal frames per seconde en het aantal hertz dat je scherm wil laten zien. Ik heb een super simpel programmatje gevonden waarbij er zonder instelling te veranderen een fantastisch beeld wordt gevormd bij het afspelen van een Bluray of DVD van je PC naar je flatscreen.. En het programma werkt samen met PowerDVD (11).

Hierbij de link mensen:

http://www.videohelp.com/tools/ReClock_Directshow_Filter

En alsjeblieft geef het door dat dit een geweldige simpele oplossing is. Ik heb er veel te lang over moeten doen om dit voor elkaar te krijgen en dat zou ik anderen graag willen besparen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan