schokkerig scrollen alleen in internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarf59

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Op een oude pc met xp werkt het scrollen in internet explorer 8 nogal schokkerig. Op deze pc heb ik XP opnieuw geinstalleerd.
Inmiddels heb ik de laatste videodriver geupdated en diverse instellingen in explorer aangepast. Niks helpt.
Scrollen binnen Word of ander programma gaat goed.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Welkom bij de Helpmij!

D'r zijn wat mogelijke oorzaken te benoemen zoals bijv. (weinig) geheugen en een nogal zuigende moderne virusscanner, maar een heel ander soort oorzaak is het ontbreken van SP2 of SP3 van XP. Staan die er ook op?

alle windowsupdates zijn bijgewerkt, dus ook SP3 van XP. Het is een oude pc, maar is nog snel genoeg om te mailen/internetten/tekstverwerken.
het vreemde is dat het schokkerige absoluut niet gebeurd bij outlook of word. Echt alleen in internet explorer en ook altijd even snel (lees: langzaam dus..).
Het betreft de pc van een zwager van me. Ik zal het eens uitproberen als de virusscanner niet actief is.

heb je al geprobeerd om een andere webbrowser te gebruiken, bijc google chrome die is wat lichter en misschien dat het dan beter gaat

Nee oke, maar een Outlook scroll (of Wordscroll) is wat mij betreft ook iets geheel anders dan de, indien van toepassing, (vernieuwde - verversende) schermopbouw van een www pagina, toch?

Laatst bewerkt:
Vaak gebeurt dit als geen juiste videokaartdriver is geïnstalleerd en die van windows wordt gebruikt.
Kijk eens in apparaatbeheer of bij de driver geen uitroepteken staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan