Schommelende verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjappiej

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
Berichten
6
Ik heb sinds gister een draadloos netwerk..
- PC's draaien op XP
- Router is van Sitecom --> broadband router 140g +
- netwerkkaart ook --> PCI Card 140g +
- de verbinding = wanadoo cable

Vraag 1:
Nou dit is dus het verhaal..
Als ik niets doe met mijn pc en het internet staat wel aan dan geeft hij aan dat hij ong. 96 mbps draait..
Nou weet ik dat een draadloos netwerk erg kan schommelen. Maar zodra ik wat ga doen op het internet dan gaat het schommelen.. met stappen van bijna 80mbps.. van 108 (=top) tot 24mbps.. en echt om de seconde veranderd het!! wat is hier aan te doen ?:confused:

Nou merkte ik dat zodra ik bestanden ga binnenhalen (grote bestanden) dat mijn verbinding dan wel constant 108mbps aangeeft zonder te schommelen of wat dan ook.. :8-0: maar het signaalsterkte blijft gewoon goed/zeer goed.. :rolleyes:

Dat is allemaal leuk en aardig maar ik wil graag kunnen gamen zonder dat het hapert!

En vraag 2:
Is het waar dat je internet snelheid gehalveerd word zodra je draadloosnetwerk aansluit tussen 2 pc's ?

ik hoop dat iemand mij kan helpen!! :D
Kom alsjeblieft niet met te moeilijke taal aanzetten want ik snap dit nog maar net..1! :eek:
 
Het draadloze netwerk is zo snel als de langzaamste verbinding van je router met 1 van de pc's. Maar die snelheid is nog altijd een stuk hoger dan van je internet verbinding.

Een vermindering van je internet snelheid merk je alleen als je tegelijkertijd iets ophaalt/download. Maar de volle snelheid blijf je halen als de andere pc ff niets doet. En dat is 95% van de tijd het geval.


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan