Schone en vervuilde filesharing-programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

buffy

Meubilair
Lid geworden
29 jan 2003
Berichten
9.983
P2P- oftewel filesharing-programma's zijn zeer populair. Helaas bevat een groot deel van deze programma's spyware en/of adware. Het is dan ook verstandig om, voordat je een dergelijk programma installeert, even te controleren of het betreffende programma wel veilig is. Dit kun je doen op de volgende site, die een up-to-date lijst bevat van schone en vervuilde filesharing-programma's: http://www.spywareinfo.com/articles/p2p/
 
Mijn dochters vragen mij om weer Kazaa lite te installeren, maar ik weet nu niet welke ik nu wel of niet moet gebruiken. Ze gebruiken het programma alleen voor muziek. Kun je mij een tip geven welk programma ik dan het beste kan nemen?
 
Geplaatst door miem
Mijn dochters vragen mij om weer Kazaa lite te installeren, maar ik weet nu niet welke ik nu wel of niet moet gebruiken. Ze gebruiken het programma alleen voor muziek. Kun je mij een tip geven welk programma ik dan het beste kan nemen?

Poeh, dat is moeilijk. Er zijn allerlei 'Kazaa Lite' versies verschenen de laatste tijd en die zijn lang niet allemaal te vertrouwen. Persoonlijk raad ik je aan alles met 'Kazaa' in de naam maar te vermijden...

Ik zweer zelf bij Soulseek voor het delen van muziek, maar niet iedereen vindt dat een prettig programma/netwerk (het verschilt erg van Kazaa en je wordt wel geacht veel te delen).

Over WinMX hoor ik ook vaak enthousiaste verhalen, maar zelf heb ik er geen ervaring mee.
 
Bedankt voor de moeite Buffy, maar ze zijn gewend aan Kazaa en het moet allemaal niet te moeilijk voor de dames zijn;)
Ik ga wel verder zoeken naar de meest "schone" versie van Kazaa.
 
WinMX is wel "Kazaa-achtig", volgens mij. Trouwens, met alle Kazaa-versies download je van een netwerk dat tegenwoordig stikt van de nep-bestanden. Je kunt dus echt beter een alternatief zoeken, denk ik.

De nieuwe versies van Limewire zijn trouwens ook schoon en volgens mij heel simpel (en ook in het Nederlands te krijgen): http://www.limewire.com/english/content/home.shtml
 
Ik ben benieuwd over Ares. Daar zou spyware in zitten, maar hier heb ik nooit iets van gemerkt. Ook lang geleden in mijn logje is er niks over gezegt.

Zijn er in die tussentijd spyware aan toegevoegd, of was dit toen ook al zo?
Kan het kwaad om toch Ares te gebruiken?

Alvast bedankt.
 
Geplaatst door rve123
Ik ben benieuwd over Ares. Daar zou spyware in zitten, maar hier heb ik nooit iets van gemerkt. Ook lang geleden in mijn logje is er niks over gezegt.

Zijn er in die tussentijd spyware aan toegevoegd, of was dit toen ook al zo?
Kan het kwaad om toch Ares te gebruiken?

Alvast bedankt.


Staat keurig in de FAQ op de Ares site:
Ares is 100% free but comes bundled with optional NavHelper software by NavExcel
NavHelper is a browser object which allows to enter search keywords directly in the address bar of Internet Explorer. If you don't want to install it, just opt-out while you install Ares.
http://www.aresgalaxy.org/support.html

NavExcel wordt dus geïnstalleerd, tenzij je oplet en het uitvinkt tijdens de installatie.
 
Dan heb ik het blijkbaar uitgevinkt:)

Bedankt:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan