Schone instal windows 10, wat te doen met licentiecode

Status
Niet open voor verdere reacties.

gladiator30

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Berichten
69
Hallo,

Ik wil graag een schone installatie gaan doen van mijn pc. Ik heb een tijd geleden een digitale licentiecode gekocht voor windows pro, deze code is geschikt voor 1 computer. Mijn vraag is, als ik een schone installatie doe via usb stick, op dezelfde pc, zal mijn code dan nog wel werken na de installatie?

Of is dit misschien een betere en werkende optie? https://www.softwaregeek.nl/windows-2/3670/

Iemand die hier ervaring mee heeft en mij met zekerheid kan zeggen welke methode werkt, ik wil niet graag mijn gekochte code om zeep helpen.

Alvast bedankt.
 
De licentie van Windows 10 zit gekoppeld aan diverse hardware. Dus na een schone herinstallatie kan Windows 10 eenvoudig geactiveerd worden zonder codes.
 
Er staat een digitale vingerafdruk van je systeem op de servers van Microsoft dus na her-installatie zal Windows vanzelf weer geactiveerd worden als er een werkende internetverbinding is.
Je hoeft je code bij installeren ook niet in te voeren, je kunt gewoon klikken op Ik heb geen code....
 
De link die u geeft wijst naar computers met retail licenties en u schrijft nu juist dat u een digitale licentie heeft, voor één computer.

Windows 10 voorziet bij Systeemherstel in het weer origineel maken van de Windows installatie. Onderaan staat: Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows. Zoek dus Systeemherstel of beter nog: Herstelopties bij Start en Zoeken. Er komt geen vraag met licentiecode.
 
Hartelijk dank allemaal voor jullie antwoorden. Ik kan dus met een gerust hart windows opnieuw installeren :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan