schone instal

Status
Niet open voor verdere reacties.

c3826926

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2000
Berichten
646
Hallo;
Ik heb wind xp-home op mijn pc en hij komt bij Dynabyte vandaan en het gaat om een headstart pc.

Nu zitten hier 2 recover cd's bij en ik wil de instellingen hebben van toen ik mijn pc kreeg.

Weet iemand hoe ik moet handelen????

Groetjes...Paul
P.S. En oja bij mijn andere pc W98 2e ed gaat de pc eerst op zoek naar de proxy instellingen als ik op internet wil wie weet hoe ik dit weer normaal kan krijgen.

Alvast dank
 
2 vragen in een topic, als dat maar goed gaat.

Voor je schone install zal je de recover procedure moeten beginnen.
Voordat je dat doet zorg dat je een goede backup van bijvoorbeeld je emailadressen/ instellingen hebt.. Scheelt een hoop getob achteraf.

Meestal kan je bij een recovery program kiezen voor of een schone installatie of een repareer funktie.
Aan jouw de keuze.

Voor je tweede vraag zou ik een nieuw topic starten. (wel in de juiste sectie graag)
 
Hoi

Bedankt voor je snelle reactie, maar hoe start ik de recovery procedure.

Nogmaals dank.....paul
 
Geplaatst door c3826926
Hoi

Bedankt voor je snelle reactie, maar hoe start ik de recovery procedure.

Nogmaals dank.....paul

9 van de 10 keer door met die cd te booten,
dwz de cd erin stoppen en de pc opnieuw opstarten.
Kijk ook of er op de recovercd een readme/handleiding staat om problemen te voorkomen.

En wat stigter aangeeft zeker doen! Beter even de tijd nemen je gegevens/data te verzamelen en te backuppen mbv de ingebouwde exportfunties van bv OutlookExpr.

Succes.
 
Heb je nergens bij accessoires of zo staan recovery?

Anders gewoon opstarten met je recovery cdrom erin, dan zal deze ook opstarten (je hebt xp toch?)

Nogmaals, maak backups, Ook eventueel van je inbelnummer van internet, wachtwoorden, inlognamen etc..

[edit]
je was me voor temptation
[/edit]
 
Hoi

Bedankt voor de tips en ik ga het proberen.

Dank en groetjes..Paul
 
zit er geen diskette bij ??

in 9 van de 10 gevallen zit er een zogenaamde rescue diskette bij recover cd's.
als je dan de pc opstart met de diskette er in krijg je vaak een keuze menu van wat je kunt doen met de recover cd's.

En wat de andere ook al aangeven maak eerst een backup van wat je wil bewaren en zet het dan voor de veiligheid op bv een cdrw.
Recover packs hebben nog al eens de vevelende neiging echt alles te wissen tot aan later gemaakte partities aan toe ( ja heb ervaring met zo'n recover pack :( )
 
Geplaatst door tazman

Recover packs hebben nog al eens de vevelende neiging echt alles te wissen tot aan later gemaakte partities aan toe ( ja heb ervaring met zo'n recover pack :( )

[Off topic]
Join the club............ ben in ieder geval geen ezel, heb het meerdere keren meegemaakt.....
[/ off topic]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan