Schone instalatie win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Berichten
187
Heb alles gedaan zoals het beschreven staat Hier en op dit moment gaat het fout.
Waneer ik bij het gedeelt ben gekomen van intypen
A:\>r:win98\setup dan krijg ik de melding
CDR101: Not ready reading drive R
Abort, Retry, Fail?

Wie kan mij helpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je misschien 2 cdrom spelers? Doe de CD eens in de andere of typ S:\win98\setup.exe.

Misschien werkt dat wel :)
 
Geplaatst door BrEeZeR
Heb je misschien 2 cdrom spelers? Doe de CD eens in de andere of typ S:\win98\setup.exe.

Misschien werkt dat wel :)
Ik heb maar 1 cd-rom speler.
Ik probeer de boel te instaleren op mijn laptop.
Dat met S: heb ik net geprobeerd maar krijg dan de melding
Invalid drive specification.
 
probeer er eens een d of een e of een f te zetten dit lijkt mij het meest logisch normaal is het d maar als er nog een extra partitie op je hd staat dan kan het wel eens anders zijn
 
Geplaatst door lamp
probeer er eens een d of een e of een f te zetten dit lijkt mij het meest logisch normaal is het d maar als er nog een extra partitie op je hd staat dan kan het wel eens anders zijn

Met de bootdisk van die handleiding is de CDROM drive automatisch R:\, volgens mij.

Is de cd niet beschadigd? Die melding krijg je namelijk als de cd niet gelezen kan worden of als er geen cd in zit.

Typ eens gewoon R: gevolgd door een enter en dan dir en weer een enter. Zie je dan iets? Zo ja, typ dan het volgende:

cd win98
setup /is (Zonder scandisk, start sneller :p)

Misschien dat ie dan wel werkt.
 
sorry hoor ik dacht dat hij al verder in de install was bv bij hardware herkening was. Omdat ik hier ook veel problemen heb gehad ik vraag mij soms af waarom microsoft daar flaters maakt dat de cdrom drive op het verkeerde letter staat. Een install van windows is ook geen plug en play. dan gaat een install van linux toch nog altijd veel gemakkelijker klik en run :) toch bij een commerciele distro.
 
Geplaatst door lamp
sorry hoor ik dacht dat hij al verder in de install was bv bij hardware herkening was. Omdat ik hier ook veel problemen heb gehad ik vraag mij soms af waarom microsoft daar flaters maakt dat de cdrom drive op het verkeerde letter staat. Een install van windows is ook geen plug en play. dan gaat een install van linux toch nog altijd veel gemakkelijker klik en run :) toch bij een commerciele distro.
Is vandaag gelukt om win 98 te instaleren. Starte de laptop op en kreeg een melding om win 98 te instaleren.
Heb nu alleen nog geen geluid op de laptop.
Iemand een idee waar ik dat moet instellen?
Bij eigenschappen software staat wel een vinkje voor Multimedia.
 
gebruik het programma everest dit kan je vinden op www.lavalys.com
zoek hier wat de naam is van je geluidskaart en ga vervolgens op internet zoeken naar de driver.
 
Geplaatst door lamp
gebruik het programma everest dit kan je vinden op www.lavalys.com
zoek hier wat de naam is van je geluidskaart en ga vervolgens op internet zoeken naar de driver.

Geld dit ook voor een laptop want ik instaleerde win 98 op een laptop?
Dan staan dat soort dingen toch in het moederbord.
 
dat maakt niet uit of het op het moederbord staat.
BTW mijn geluidskaart is ook onboard hoor.
 
Geplaatst door lamp
dat maakt niet uit of het op het moederbord staat.
BTW mijn geluidskaart is ook onboard hoor.
Oke ga dat straks na douchen proberen.
Ps: Ik gebruik voor mijn desktop met win xp home voor het internet een Wireles configuratie utility, maar als ik windows afsluit en dan weer opstart is die configuratie utility verdwenen. Enig idee waar dat aan ligt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan