"schone" instalatie windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

mar-klipper

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
hoi, forum
ik heb op een desktop windows ME geinstaleerd
de vga kaart, de geluidskaart doen het
data op de dvd/cd speler (geen writer) ook
maar een spel cd wordt na (lang) wachten geopend windows media player als audio cd
het draadje voor geluid zit van de cd speler op de geluidskaart.
verder geinstaleerd directx, flashplayer en adobe reader.
wat vergeet ik, of doe ik fout.

marcel

Bij veel oude spellen was het geluid van het spel als audiotrack opgeslagen op de cd.
Hierdoor was deze ook afspeelbaar op een stereotoren (bijv, GTA).

Wellicht is de cd beschadigd of de cd speler vuil waardoor de computer de cd herkent als een audio-cd ipv een spel-cd.

ik heb vandaag de dvd writer die er in zat varvangen door een nieuwe dvd/cd speler
dus dat is het niet en ik kan niet een spel spelen.ik weet niet of dit nog wat uitmaakt
de pc sluit niet (meer) af er blijft een wil blokje knipperen in een zwart scherm.

Laatst bewerkt:
Ik wil niet vervelend doen, maar er is een reden waarom ME ooit ook al niet zo veel gebruikt werd. De oorzaak van je problemen kan nogal divers zijn en zelfs nog aan fouten in ME liggen. Ik vrees dat dit een uiterst moeizaam traject gaat worden.

Hoewel ME veel problemen had, kwam dit vooral doordat fabrikanten geen nieuwe drivers schreven maar gewoon de drivers voor 98 hergebruikte.
Afhankelijk van je systeem is het wellicht een optie om windows 2000 te installeren?

ik probeer het netjes te doen ik heb een cd met code en windows 2000 heb ik niet.
windows 2000 kan je daar zonder problemen de oude dos spelletjes op spelen??

alles doet het. alleen afsluiten lukt alleen als ik 16 kleuren en 640 bij 480 pixels kies
256 kleuren en 800 bij 600 pixels loopt vast met een zwart scherm en een knipperend blokje.
wie weet raad ?
monitor is een compac FP 1706
video kaart NVIDEA GeForce 6200

@yezhen58 Nu nog oude topics kicken ook. Een laatste verzoek, stop hiermee.

yezhen is 7 dagen niet meer welkom. reden niet willen luisteren naar moderators.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan