schone installatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Het betreft een Dell laptop inspiron 6400 (2007). Ik heb vorig jaar een upgrade uitgevoerd naar windows 7 ultimate. Is toen goed gegaan. tegenwoordig een erg trage pc. CC cleaner, SS&D, Malware prg, defragmentatie, prg verwijderd enz. uitgevoerd. Ook de laptop opengemaakt en Fan schoongemaakt, via dell een pc diagnostics test uitgevoerd. Helaas allemaal zonder resultaat. Test gaf bovendien aan dat het systeem geen problemen heeft.
Dus dacht ik dan maar een nieuwe schone installatie! Eerst geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen (eerst via F11 => geen succes). Toen via F8, maar dan wordt gevraagd naar installatie dvd.
Kan ik helaas nergens vinden. Misschien ook nooit gehad (??) Wel heb ik die upgrade versie dvd naar windows 7. Maar als ik opnieuw wil installeren dan krijg ik de melding dat het niet de originele installatie dvd is die bij de Dell pc behoort. Tja dan kom ik dus niet meer verder.
Wat zijn nu de opties?
Kan ik eerst een installatie dvd maken van het huidige systeem (hoe gaat dat?)? En daarmee schone installatie uitvoeren of is er een andere optie?

Is je originele besturingssysteem Windows 7 (home o.i.d.) oftewel welk systeem heb je geupgraded naar Windows 7 Ultimate?

Even de oude rekening opgezocht: Vista Home Premium (32bit OS). Ik kom trouwens in het rekeningoverzicht ook geen dvd tegen (bijv. wel die van diagnostics/drivers), dus denk dat ik die ook niet heb ontvangen.

Je kunt vanaf de DVD opstarten en die C: schijf toch eerst formateren?

Indien je zonder key eerst de w7 upgrade installeerd kun je erna hem weer installeren met de key, dat werkt ook.

Oei LP dat schrijf jij makkelijker op dan dat ik uitvoer denk ik .....
Dus ik doe de dvd (W7 upgrade) in de drive. Dan dus opnieuw installeren. Maar voordat ik die w7 dvd erin doe eerst C: schijf formatteren?
Vind je het lastig om het even stapsgewijs aan te geven. Alvast hartstikke bedankt voor je hulp.

De nieuwe installatie van W7 is weliswaar gelukt maar als ik naar deze computer ga zie ik dat van de 11GB er nog steeds maar 24 GB beschikbaar is. \Hoe is dat mogelijk en eventueel op te lossen?

O volgens mij zie ik het al; kan het komen doordat ik nog twee mappen windows old en windows old 000 zie staan. Als ik op die laatste klik zie ik inderdaad nog alle prg die eerst op de pc stonden.
Kunnen die ols mappen verwijderd worden?
Ik had voor de schone installatie namelijk mijn documenten, videos en muziek al op een externe harde schijf gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan