Schone installatie op laptop lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

serdar16

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Probleem Opgelost !

Beste Helpmij gebruikers,

Ik heb een probleem met mijn laptop , hij heeft nog wel een garantie maar als ik de laptop nu naar de Mediamarkt terug breng duurt het minimaal 2 weke voordat hij weer terug is.

Dus wou ik zelf de laptop formatteren , in het Windows installatie heb ik de partitie C: geformatteerd daarna wou ik op deze partitie de nieuwe installatie starten maar dit lukte niet ik kreeg deze melding:

"Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl."

Weet iemand nu wat ik moet doen , want nu start de laptop ook niet meer op met Windows ?

Model Laptop : Asus K55VD

Groetjes

Avci

Probleem Opgelost !

Laatst bewerkt:
Ik zag wel een recovery partitie , maar hoe zal ik deze moeten starten ? , plus als ik dit doe word dan mij D: schijf ook geformatteerd ?, want op D: schijf heb ik mij school documenten.

Laatst bewerkt:
Voor Asus is dit toets F9, tokkelen op die F9.

Ga naar de 2e link en lees een verder bij

Troubleshooting en dan

how te recover yout notebook PC.

Het is wel Engels.

Als ik op F9 klik dan kom ik ook al niet verder, omdat ik dan de fout "Windows boot manager windows failed to start for windows 7".

Je hebt in vraag 1 gezegd dat je C geformatteerd hebt. :o

Lees hier eens engels. Klik

Laatst bewerkt:
Nou heel erg bedankt nu ben ik een stapje verder , ik heb de ISO bestand van Windows 7 gedownload en daarna een repair uitgevoerd nu komt hij wel naar de Asus recovery maar wanneer hij net wilt starten met het recovery

nu krijg ik de fout : AsRecoveryHD - Failed to get OS index format !
en daaronder een Rode ERROR als of het met paint is geschreven. ( Klik hier voor foto)

Weet iemand nu wat ik kan doen ?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Serdar

Update :

Probleem denk ik opgelost ben nu aan het formatteren. wat heb ik gedaan

ik heb eerst met een Ubuntu cd opgestart , en zo heb ik mij 50 GB die op D: schijf stond op een USB verplaatst.
Daarna heb ik met een Windows 7 CD de laptop opgestart en dan bij het installeer scherm heb ik dit gedaan om de GPT partitiestijl weg te halen.

1.shift+f10
2.Typ "diskpart" en druk op enter
3.Typ "list disk" en druk op enter.
4.Typ "select disk x" De x moet worden vervangen door het nummer van de schijf die je wilt fixen
5.Typ "clean" en druk op enter
6.Typ "exit" en druk op enter
7.sluit het venster
8.klik op refresh

Zo heb nu alles opgeruimd , dus de C: en D: schijf is geformatteerd ik hoop dat de garantie niet voorbij is zo.
nou ben ik hem aan installeren kijken wat er gebeurd, hopen dat het foutloos lukt.

Nou ben ik wel een beetje bang of eigenlijk de garantie voorbij is ?

iemand enig idee ?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Serdar

Laatst bewerkt:
We wachten af en die garantie, dat weet ik niet. Maar hoe lang heb je nog garantie en vaak heb je het ook niet nodig. :(

Nou jongens heel erg bedankt voor jullie hulp het is gelukt , maar ik heb de recovery schijf niet meer, hopen dat het geen problemen is.
verder mij garantie is een extra garantie die ik erbij had gekocht voor 150 euro voor 3 jaar de laptop is begin dit schooljaar gekocht.

Groetjes,

Serdar

Wat een leuke reactie. En graag gedaan natuurlijk veel succes verder. :thumb:

Zet a.u.b. in je eerste bericht dat het is opgelost, zodat anderen hier ook de hulp kunnen halen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan