Schone installatie Vista mét recovery disks mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
189
Ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo Li-2727 laptop. Ik wil daar een schone installatie van Vista op. Er zitten bij deze laptop geen recovery-disks, die moest ik zelf aanmaken. Ik heb net de hele procedure doorlopen, maar weer staat er allemaal extra software op (o.a. Norman Security Suite en Nero) waar ik normaal Comodo Firewall en CDBurnerXP gebruik. Ook kan ik nergens in de setup van Vista kiezen om partities te verwijderen en te wijzigen.

Vrij irritant dus allemaal. Hopelijk weet iemand raad.
 
Meelevering

Volgens mij heeft de leverancier de bedoelde programma's aan de distributie van Vista toegevoegd. dus bij elke cleane installatie komen ze weer tevoorschijn. Kun je niks aan doen. Gewoon weer verwijderen.
Over partities weet ik helaas niets.
 
Ok, dan kan Vista z'n spullen pakken. Als ik dan XP op deze laptop installeer loop ik natuurlijk de kans dat hardware het niet doet bij gebrek aan drivers. Kan ik daarvoor de 3 delige recovery-dvd's gebruiken?
 
XP heeft meestal andere drivers dan Vista, maar als je per sé XP wil dan kan je die natuurlijk wel ophalen (probeer Driver Max maar http://www.drivermax.com/

Echter, je bent mogelijk langer bezig dan even die ongewenste programma's weghalen en jouw programma's te installeren. Daarna brand je nieuwe recovery discs en de volgende keer is het wel zoals je wilt.

PS Norton moet je weghalen met de speciale removal tool!
 
Dat ligt niet aan Vista

Het ligt niet aan Vista, maar aan de maker van je PC: Fujitsu-Siemens; zij stellen de DvD samen. Ik heb zelf een laptop van Compaq, en daar staat ook al die probeersoftware op.
 
Ik weet dat het gebruikelijk is dat je op laptops vaak troep meegeïnstalleerd krijgt, maar dat neemt niet weg dat het verrekte irritant is. En dan maken ze het ook nog eens zo moeilijk om te switchen, schandalig eigenlijk.
 
Ik ga waarschijnlijk voor een originele versie van Windows Vista Home Basic N*.
Is die in winkels los te verkrijgen? Wat is de gemiddelde aanschafprijs?

Iemand maakte de opmerking dat XP al ongeveer 7 jaar oud is. Ik ben zo gewend aan XP dat ik daar niet eens aan gedacht had. Zeker als het moment komt dat ze de ondersteuning stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Advies: neem Vista Home Premium. De extra's zijn het zeker waard:
- Aero glass
- Media Center
- Xbox ondersteuning
- DVD maker
- Moviemaker
- Backup planning
- Sideshow
Ieder item apart is niet zoveel maar alles samen toch wel, vind ik.
 
Nou, dat is heel aardig dat je me dat aanraadt, maar ik wil het liefst een versie waar zo min mogelijk onnodige software op zit. Ik ben dus op zoek naar Windows Vista Home Basic N* (zonder mediaplayer e.d.). Waar is deze te koop en is deze betaalbaar? Ik schat een eurootje of 300,- maar ik hoop op 100,-.

Via Google kom ik alleen maar op update-versies. Iemand info?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan