Schone installatie Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterbuyk

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2015
Heb vanmorgen een upgrade gehad van windows 8.1 naar windows 10, zou echter graag een schone installatie willen doen met windows 10, via google wordt wel aangegeven dat dit mogelijk is, maar kan nergens vinden hoe ik dit dan ook daadwerkelijk moet doen, weet iemand hoe ik dit kan doen.

Thanks, het is gelukt met de aangegeven link, er was alleen een probleempje met het controleren van de download door mijn virusscanner Avira, heb deze verwijderd toen de download opnieuw gedaan en toen verliep de controle wel foutloos, installatie was daarna een eitje.

Ik heb nu ook een USB gemaakt met Win10 op.
Nu als ik een nieuwe install doe (dus eerst win 7 of 8 er af) waar of welke licentienrs moet ik dan gebruiken?
Of moet ik weer als vroeger eerst win7/8 er opzetten en dan een upgrade doen?

grts g

De 1e optie is inderdaad eerst win7 of 8 installeren en dan een upgrade naar win 10 doen (of natuurlijk als win7 of 8 al geinstalleerd zijn dan van daaruit een upgrade naar windows 10 doen)
Als die win7 of 8 een geldige licentiecode hebben wordt deze gebruikt voor de opgrade en zal er geen code gevraagd worden.

Bij een clean install (dus geen upgrade) van windows 10 zal om een licentiecode gevraagd worden.

Je kunt niet een schone install doen zonder een Windows retail of oem key.

Wanneer je een upgrade hebt gedaan naar W10 vanuit W7 of W8 kun je via configuratiescherm - Systeem en beveiliging - Systeem je code zien die je kunt gebruiken voor een schone installatie.

Not, dat is de productcode die niets met de installatie key van doen heeft.

Als je een gratis upgrade doet wordt je key gelinkt met je microsoft account (MSA) dus kun je daarna prima zonder een key in te vullen een install doen vanaf usb/cd media en je windows 10 zal na installatie (en inloggen met je MSA) gewoon geactiveerd zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan