'Schone installatie' zonder floppy?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colin

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
56
Op een wat oudere computer met bijeengeraapte onderdelen wil ik windows 98 installeren, maar ik kwam tot de conclusie dat die niet net zoals win2k en winXP de mogelijkheid heeft om bij het opstarten de disc te lezen en te formatteren etc.

Toch wil ik op een schone schijf installeren, omdat er alleen maar oude (verschrikkelijk kleine) hardeschijven in zitten van 500 en 130 MB... Dit is totdat ik een nieuwe schijf koop voor mijn huidige computer zodat ik er iets normaals in kan stoppen. In dit forum zag ik de sticky met de schone installatie en ik zou het graag proberen, maar het probleem is nu: er zit geen floppydrive in die oude pc. Is er misschien toch een mogelijkheid om te formatteren en windows te installeren? (Misschien dmv een cd te gebruiken ipv floppy?)

Terwijl ik op een antwoord wacht zal ik kijken of ik het met een omweg kan doen, namelijk win98 installeren op de kleinste schijf en de ander formatteren en vervolgens installeren op die andere schijf en de kleinste weer formatteren.

Bij voorbaat dank.
 
Boot van CD

Ik doe het uit mijn hoofd, dus hang me niet op als ik iets vergeet.

boot van CD met CD rom ondersteuning.

Run Fdisk, format en kopieer alles uit de win98 map naar c:\windows\options\cabs (wel eerst aanmaken).

Ga maar C:\windows\options\cabs en start setup.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan