schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
ik wil op een wat oudere pc waar nu ook windows2000 op staat een schone instalatie maken. dus eerst formateren en dan win2000 opnieuw instaleren, heb ik daar bootdisks voor nodig of kan ik gewoon van de cd-rom booten als ik in de bios de cd-rom als first boot device instel, en meteen instaleren ? en waar haal ik anders de bootdisks vandaan ?

Orginele cd van win2k?
Ja die start zelf op als je het goed hebt staan in jouw bios.
Geen bootdisk nodig.

ik moet helaaas bekennen dat ik niet een originele schijf heb aangezien het een voorgeinstalleerde pc betreft,dus heb ik een kopie van een vriend gekregen.
maakt dit verschil bij het instaleren dan ?

Voor de installatie maakt dat geen verschil.

dus als ik deze cd-rom in het station stop vraagt ie eerst of ik wil formateren en dan kan ik gewoon opnieuw instaleeren rechtstreeks vanaf de cd-rom?
en hoe kom ik ookalweer in de bios ?

meest gangbare om in je bios te komen, tijdens opstarten op de del of esc toets drukken.

Formateren rechtstreeks tijdens het opstarten van de win2k schijf gaat volgens mij niet.
Kijk anders even op de cd of het format bestandje erop staat. Ik heb zo geen win2k schijf bij de hand anders had ik even gekeken.

En anders klik je even op de onderstaande link.
http://www.schoonepc.nl/

Formateren tijdens de installatie kan volgens mij wel, het installatieproces verschilt niet zo veel met windows XP. Cd-rom in de lade, opstarten, vragen doorlopen oa welke partitie wil je W2000 en wil je NTFS formateren of fat. Moet volgens mij dus kunnen, formateren tijdens de installatie.

ps F10 is de manier om op Compaq pc's in het bios te komen.

ok allemaal weer bedankt voor de snelle reacties.
als ik er niet uit kom horen jullie het wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan