schone lei

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagleforce

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Beste Cuusb abc,

Heb alle opdrachten aan het begin van het artikel over herladen van windows 98 uitgevoerd.
Alle hardware losgekoppeld.
Computer uitgeschakeld.
Floppy in A station gedaan
Computer gestart.
Vervolgens kwam het gewone patroon en halve wege het veld de opmerking er zit een schijfje in a dat moet je verwijderen,
Daarna gaat de computer gewoon windows laden.
Enkele malen herhaald ,noppes.
Toen naar de C drive gegaan en het commando format C: gegeven.
Krijg de melding dat de schijf ergens anders mee bezig is en dat formateren wordst afgesloten.
Er is dus geen beweging in te krijgen.
Goede raad is duur<<
groeten eagle force

Geplaatst door eagleforce
Goede raad is duur
Helpmij.nl is nog steeds gratis hoor. :D
Vervolgens kwam het gewone patroon en halve wege het veld de opmerking er zit een schijfje in a dat moet je verwijderen,
Gebeurt dat met een opstartdiskette van jezelf of heb je deze (de link uit die handleiding) gedownload? Daarmee moet het goed gaan.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus,
nee ik gebruikte de opstartdiskette van je site.
Heb nu een nieuwe opstart diskette gemaakt uit je reactie en ook die doet niets.
Ben toen zelf naar de dos prompt gegaan via windows.
Die snelkoppeling betond omdat ik ook een dos programma heb ( Framework)
goed vanuit de a driver nu fdisk ingetyped. en je inbstructie van de site gevolg. kreeg de volgende antwoorden .
a. er zijn geen logische stations te verwijderen.
gebruik van Crtl alt del geeft beeindiging van de dos prompt en ik kom weer in windows.
Dus de computer opnieuw opstarten en onmiddelijk inde a prompt terug te komen lukt niet
opstartdiskette al die t5ijd in het a station.
gewoon doorgaan dus geeft dan de melding Dos partitie of logisch station bestaat al.
Het afsluiten hier is ook niet mogelijk en dus gewoon doorgaan met het comando format c: /u met j en enter en dan krijgen we het antwoord weer dat de schijf voor een ander proces in gebruik is en dat format daarom wordt afgesloten.
Ik ben bang dat ik het zo niet klaar speel.
groetjes eagleforce

Ik begrijp hier niets van. :confused:
Je kunt in ieder geval niet vanuit het DOS-venster dat je via Windows opent partitioneren/formatteren; je zult echt via een opstartdiskette bij de A-prompt moeten zien te komen.
Welk besturingssysteem staat er momenteel op?
Als dat Windows XP is, moet je even hier kijken.
Voer de stappen 1 t/m 9 uit. Verwijder daarbij alle partities en zorg dat je één nieuwe partitie aanmaakt.
Start daarna opnieuw op met de opstartdiskette uit mijn vorige bericht.
Als de schijf was ingedeeld volgens het NTFS-bestandssysteem, moet je de zojuist gemaakte partitie weer verwijderen met FDISK via de optie Een niet-DOS-partitie verwijderen.
Bij het maken van de nieuwe partitie kies je dan voor FAT32.
Was deze schijf al ingedeeld volgens FAT32, dan kun je de partitie meteen formatteren, tenzij je meerdere partities wilt aanmaken.
In mijn handleiding wordt alleen beschreven hoe je één partitie maakt.
Hier kun je lezen hoe je meerdere partities maakt met FDISK - onder het kopje "Het nieuwe begin.".

Guus.

Beste guus,
Er staat en conglomeraat van windows 95 en 98 op.en er staat dus eendos programma op nl Framework dat naast en in Windows kan draaien.
Verder heb ik twee harde schijven.
De oorspronkelijjke kleinere master schijf die nu
Primer7y slave is.
en de nieuwere en wat grotere harde schijf die de primaire master is.
Verder heb ik er op een CD rom die SWecondaire master is en een CD R (plexor) die secondiare slave is.
Er zit dus geenXP op en dat verhaal van Fat 32 is dus niet nodig.er is één floppy station met de anduiding floppy 3 mode disabled.
Hoe de schijf is ingedeeld weet ik niet Hoe kan ik dat uitvinden?Misschien moet ik dan naar 4 gaan "partitiegegevens weergeven.
vgv eagleforce

Floppy 3 Mode Disabled is normaal.
Hoe je schijf is ingedeeld kun je in Windows Verkenner zien: Station A, C, D etc. maar dat is niet van belang bij dit probleem.
Twee mogelijke oorzaken:
1 - Een tijdje terug had iemand hier hetzelfde probleem met de opstartdiskette. De vraagsteller bleek toen het bestand boot98sc.exe rechtstreeks naar de floppy te hebben gekopiëerd. Dat werkt dus niet; je moet met een lege diskette in de drive boot98sc.exe uitvoeren waardoor de diskette wordt gemaakt.
2 - Het gaat om een HP computer. Die schijnen dit probleem ook af en toe te hebben. Bij dit soort computers worden hersteldiskettes meegeleverd en werken opstartdiskettes niet.

Als je een goede opstartdiskette hebt en het gaat niet om een HP computer weet ik niet wat dit probleem veroorzaakt. :(

Guus.

Beste Guus,
Bingo. Ik was er ook al van overtuigd dat die opstart diskette niet goed was. Punt één was volledig op mij van toepassing.
Toen ik dus een goede opstart diskette had gemaakt ging de zaak rollen.
Ik heb Windows geinstalleerd tot aan de registratie.
Helaas houdt hier het verhaal op want ik heb het registratie nummer niet meer.
Dat zal ik hier dus intern in de familie moeten oplossen. Maar wat de schone lei betreft is het probleem geheel opgelost.
Iedereen bedankt. Ik ben niet te optimistisch wat betreft het werken zonder problemen, dus ik zal nog weleens langs komen. Maar wat nu betreft "Roger, Over en uit".

Helaas houdt hier het verhaal op want ik heb het registratie nummer niet meer.
Mocht er nog een computer zijn waar Windows 98 met die zelfde cd-rom op is gezet, dan ga je op die machine naar Start > Uitvoeren.
Typ regedit en klik op OK. De Registereditor verschijnt.
Ga dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\ en klik op de map CurrentVersion.
In het rechter venster vind je de registratiecode achter ProductKey.

Guus.

Laatst bewerkt:
Beste guus,
Helaas niet.
Maar ik heb een kennis die me helpen kan met zijn w98 2e edit.
Ik wilde een stap terug gaan in de installeren en dan zijn schijfje er instoppen en dan weer vervolgen.
Lukt dat niet dan gewoon opnieuw formateren en installeren.
Zal je advies wel opslaan, want het is toch makkeli8jk om te weten waar je iets kunt vinden.
Overigens herinner je je nog dat ik een nieuwe computer zou kopen tijdens mijn korte verblijf in Ned.
Het werd er een van het kruidvat. Er zat XP op. Persoonlijk vind ik het een mooi programma. Vooral de ondersteuning en systeem herstel.
Doe je iets dat niet bevalt of anders uitwerkt dan verwacht dan ga je gewoon terug naar een eerdere pijldatum.etc.
Goed dat was .
groetjes Eagleforce

Beste guus,
Helaas niet.
Maar ik heb een kennis die me helpen kan met zijn w98 2e edit.
Ik wilde een stap terug gaan in de installeren en dan zijn schijfje er instoppen en dan weer vervolgen.
Lukt dat niet dan gewoon opnieuw formateren en installeren.
Zal je advies wel opslaan, want het is toch makkeli8jk om te weten waar je iets kunt vinden.
Overigens herinner je je nog dat ik een nieuwe computer zou kopen tijdens mijn korte verblijf in Ned.
Het werd er een van het kruidvat. Er zat XP op. Persoonlijk vind ik het een mooi programma. Vooral de ondersteuning en systeem herstel.
Doe je iets dat niet bevalt of anders uitwerkt dan verwacht dan ga je gewoon terug naar een eerdere pijldatum.etc.
Goed dat was .
groetjes Eagleforce

Dat werkt niet.
Gewoon de hele procedure uitvoeren met de schijf van die kennis.

Guus.

Dat herinner ik me zeker nog. :)
Fijn dat XP je zo goed bevalt.
Ik hou het voorlopig nog op Win98, want dat bevalt MIJ nog steeds prima.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan