schone windows 7 installatie, maar waarom loopt mijn c station zo snel vol.

• Onderwerp starter Onderwerp starter @rno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@rno

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
als ik windows 7 ultimate 64 NL met SP1 op de pc gezet heb, loopt heel snel de C partietie vol. deze is 150 GB groot en na 1 week heb ik nog maar 14 GB over.
je ziet hem gewoon vollopen, maar waarmee. Ik download wel is iets, maar dat gaat allemaal naar de D schijf en sla ik op mijn andere vaste schijf E. kan iemand mij vertellen hoe dit kan. zo kan ik over een maand weer een schone installatie gaan doen.

Download (wellicht na het opvolgen van het advies van Bertus) TreeSize, hiermee kun je kijken aan wat de ruimte is opgegaan.

Hey,

Waar Windows ook zo goed in is, is het 'faken' van het tellen van minuten, en schijf ruimte bijvoorbeeld.
Ik raad u aan om een virus scanner te installeren, en te laten draaien.
De virus scanner die ik u aanraad:

Klik hier

Kijk ook even bij:

Start -> Msconfig -> opstarten - of daar iets tussen staat, wat vreemd voor u is. Mocht u niet helemaal snappen waar een proces voor is, post het proces hier, en ik zal u z.s.m helpen.

Probeer vervolgens ook even een CCleaner scan te draaien, om te zien of er ook een hoop registry fouten zijn.

Dit kunt u hier vinden:

Klik hier

Loopt uw D en E schijf ook vol?

Groet,
Mark.

hallo, Natuurlijk heb ik veel kennis van de computer en draai nooit zonder een virusscanner. dus dat is allemaal oke.
Malewarebytes heb ik direct na de installatie gedraaid, en vond ook niks.
CCleaner staat bij mij ook altijd erop en is ook gedraaid na de installatie.
de Temp map is ook geleegd en verders lijkt alles oke.
De D en E schijf lopen niet vol het betreft allen E..
maar waarom windows na een schone installatie met dergelijke software al 140 GB ghebruikt
en de schijf is maar 153 GB.

Laatst bewerkt:
treesize gedraaid.
pagefile is 102.687,5 mb groot
windows\drivestore\filerepository = 28.001,8 mb groot

treesize gedraaid.
pagefile is 102.687,5 mb groot
windows\drivestore\filerepository = 28.001,8 mb groot

Even ter verduidelijking: C:\Windows\Drivestore\Filerepository?
Als die map zo groot is, klopt dat zowiezo niet. Die map heb ik zelf niet op mijn Windows 7 computer. Als ik u was, zou ik even naar die map navigeren. Post hier eens een bestand van die map, zodat we eens kunnen zoeken waar het vandaan komt!

nee , in System32 zit het.
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository
een bestandnaam is
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\220cw8.inf_amd64_neutral_89535215ced207fb

Je pagefile lijkt mij wel heel erg groot. Wat heb je ingesteld bij Virtueel geheugen?

dat was het dus, ik heb het nu door windows zelf laten instellen en nu heb ik weer 110 GB vrij op C:\

nu hopen dat het niet volloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan